Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad kan Lasses mena med "uppdatering" av D50?

Produkter
(logga in för att koppla)

perstromgren

Aktiv medlem
Jag fick nyss tillbaka min D50 ifrån Lasses kameraservice. På följesedeln står att förutom det jobb jag bad dem om de också har gjort en "Uppdatering". Vad kan de ha menat med det? Såvitt jag vet finns ingen ny mjukvara till D50 och kameran själv säger "A: 1.0, B:1.0". Någon som har någon aning? Det kanske bara är en standardtext, som betyder "Vi har sett till att din kamera har den nyaste programvaran!"?

Är det kanske hardvarupatchar?

Jag ska skriva till Lasses och fråga, men jag blev så nyfiken precis nu!

Per.

perstromgren skrev:
Jag ska skriva till Lasses och fråga, men jag blev så nyfiken precis nu!

... och fick rappt svaret att det faktiskt finns uppdaterad programvara till D50. Den innehåller inga funktionsförändringar, däremot "små fixar som justerar tex batterinivåer, färgbalans mm." [citat Lasses Kameraservice]. Dessvärre har programvaran samma versionsnummer (1.0) som den gamla...

Dessutom skrev de:
"Vi har även uppdaterat slutaren vilket man endast kan göra på serviceverkstad (mjukvaru uppdatering)"

Så nu vet ni, om det nu var någon som ville veta.

Per.

Daniel.l skrev:
En uppgradering med samma nummer..Oj vad konstigt.
Hoppas du inte fick betala för detta.

Det är svårt att veta, jag fick ett paketpris som var rimligt på hela servicen. Dessutom litar jag på Lasses, men de har ju rimligen ingen anledning att ljuga på den här punkten heller.

Per.

ANNONS
Götaplatsens Foto