Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
vad ska jag ha för kamera?
- Trådstartare Alric
- Start datum
dJb
Aktiv medlem
Alric skrev:
Kolla nys på Canon EOS 300D verkar gudarns fin...Men dyr.. biligaste jag hita var 10300. med 1 gig minne.. ingen som råkar ha en över för en rimligare summa
Kolla begagnatmarknaden. Det är många som byter ut sina 10D nu när 20D har kommit. Kolla även efter Canon D60 och D30 samt Nikons D70 och D100. Jag kollade just på blocket och hittade flera olika.
meLf
Aktiv medlem
Ps. På pentaxen så är det ju ett prisma istället för spegel eller hur??? skillnaden borde väl bli att man slipper nån vibration från spegelfällningen eller???
/Jonas
Skillnaden är (rätta mig om jag har fel)
Pentaxen har en Prisma-SÖKARE medans ex. d70, 300d mfl.
Har spegel-sökare.
Fördelen är väl att prismasökare påverkar ljuset mindre.. dvs. man får en ljusare sökarbild(med samma förutsättningar naturligtvis).
Däremot har bägge kamerorna fortfarande en spegel framför sensorn för att kunna rikta det infallande ljuset till sökaren.
Alltså; Bägge kamerorna har en rörlig spegel.. men med prismasökare kan man få snäppet ljusare sökarbild.
En del kameror har manuell spegeluppfällning eller möjlighet att låsa spegeln i uppfällt läge. då har man ingen vibbration eftersom spegeln redan är uppfälld. då är det bara slutarridån eller sensorn som ska öppna/sluta. Nackdelen är att man inte kan änvända sökaren under tiden så man får göra det innan.