Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

vad ska jag välja för kamera

Produkter
(logga in för att koppla)

stereototal

Aktiv medlem
(Nu gör jag en ny tråd igen,man kan inte redigera mer en 3 gånger på här,det är därför)
nu ska jag ha en ganska snabb,och en lättfattad kamera och bra grepp.jag vet inte om jag ska ha nikon eller canon en,ni får hjälpa mig.
jag funderar på en nikon d80 eller d200 eller
antingen canon eos 30d,canon eos 1D mark och canon eos 20d.

Senast ändrad:
Hade du inte bestämnt dig för 30D? och varför skriver du i kategori "landskap, nattbild", när det borde skrivas i "köpråd" ?

sagan skrev:
Hade du inte bestämnt dig för 30D? och varför skriver du i kategori "landskap, nattbild", när det borde skrivas i "köpråd" ?
oj då.men vet du jag har hittat en jättebra köpsajt och där är det billigt kan jag säga.
och det är inte kameran som man ska lägga pengar på,utan objektiv.fast jag gillar nikon och canon.

Vad är det för fel på de råd du fått, eftersom du startar en ny tråd om samma sak?

För övrigt är ett kamerahus ingen kamera utan objektiv.

stereototal skrev:
(Nu gör jag en ny tråd igen,man kan inte redigera mer en 3 gånger på här,det är därför)
nu ska jag ha en ganska snabb,och en lättfattad kamera och bra grepp.jag vet inte om jag ska ha nikon eller canon en,ni får hjälpa mig.
jag funderar på en nikon d80 eller d200 eller
antingen canon eos 30d,canon eos 1D mark och canon eos 20d.
Hej!

Jag läste din förra tråd där du hade bestämt dig för en 30D och undrade vad du skulle köpa för objektiv. Och nu funderar du på en 1D! Driver du med oss eller?
Om du menar allvar så hoppas jag du förlåter mig, men ditt resonemang i förra tråden och den här låter märkligt i mina öron, såvida du inte har pengar som gräs och det fullständigt kvittar vad saker kostar.

Det lät inte i förra tråden som att dina fotokunskaper var så stora. Och det är inte det minsta fel med det. Alla måste ju börja någonstans. Jag är verkligen ingen fotoexpert, med mindre än ett års fotoerfarenhet med en S3 IS.
Men om du då med "lättfattad kamera" menar en kamera som är lätt att förstå sig på är väl 1D knappast något lämpligt val.

Om du menar allvar så lägg ned lite mer möda på att formulera vad du verkligen har för planer och intentioner med kameraköpet, så finns det många här som kan ge dig bra råd.

Mvh.
Lasse C

ANNONS
Götaplatsens Foto