Annons

Vad ska jag välja

Produkter
(logga in för att koppla)

Micko´s

Ny medlem
Hej, jag funderar på och undrar vad jag ska välja som 3:dje objektiv och vänder mig till er.
Jag har idag ett Nikon 14-24mm/2.8 och ett 70-200mm/2.8 VRII och vill nu ha ngt mitt emellan.
Är sugen på nya 85 mm/1.8, men också 24-70mm (men dyrt) ovan i FX.

Kan man säga att jag täckt in 85mm med min 70-200? eller kan man inte gämföra så?
Eller ska jag ta ett 50mm/1.8 istället? alternativt begagnat 1.4?

Syftet är att ha ett porträtt, bröllop mm objektiv när inte mina ovan inköpta objektiv passar.

Hur ska jag tänka? vill med det nya objektivet ha bra skärpa och suddiga bakrunder.

Hälsar Micko

Betydligt mer allround att ha Nikon 24-70mm som täcker omfånget. Behöver inte funderar så mkt beträffande bildvalite med detta objektiv då den är mkt bra.

Kör du med FX eller DX hus?

Vilket objektiv du än väljer att skaffa tycker jag att du ändå skall köpa till en 50mm 1.4, till småbildsformatet är det ett otroligt mångsidigt och prisvärt objektiv. Då vi pratar fullformat och objektiv som 14-24/2.8 och 70-200/2.8 blir priset för en snabb 50mm nästan en struntsumma, och ändå skulle jag inte vara förvånad om det blir objektivet som oftast sitter på kameran. Om man nu inte lider av kroniskt zoombegär dvs.

En 35:a är också väldigt trevligt för småbild.

ANNONS
Götaplatsens Foto