Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Vad täcker Experts extraförsäkring?

Produkter
(logga in för att koppla)

nifo

Avslutat medlemskap
Hej!

När jag köpte min D50 för några år sedan, så tog jag även en extraförsäkring "utifall att" så att säga. Satt nu och funderade på vad denna egentligen täcker.

- Ingår rengöring och ev. justeriing av kameran?
- Ingår byte av gummibakstycke som börjat lossna?

Sen undrar jag om det finns *något* ställe i Göteborg som, om det inte täcks av garantin från Expert kan hjälpa mig att rengöra huset + justera och rengöra mitt 18-70 som felfokuserar något?

Jag och att skicka iväg saker går lite skämtsamt... - kasst ihop. Blir liksom aldrig gjort... =P Annars finns ju Lasses...

Mvh
Fredrik

Den som bäst kan svara på vad försäkringen täcker och inte täcker är ju faktiskt du själv! Du har ju redan en försäkring och det står väl i villkoren vad som omfattas av försäkringen.
Annars kan säkert ett samtal till försäkringsbolaget ge svar på dina frågor.
Men att rengöring skulle täckas av försäkringen finner jag mycket otroligt. Det skulle man ju kunna jämföra med att hemförsäkringen skulle täcka städning av lägenheten! :)

Den täcker sånt som gör att funktionen försämras. Släpper gummit blir korten fortfarande lika bra. dvs det täcks inte. pajjar knappar och skit så täcks det. Det jag skulle råda dig till att göra vore, om du nu stör dig på gummit.
Släng skiten i golvet så den går i 100000 delar, sopa ihop det i en kartong, ta med kvittot och skroten till en expert butik. slänga fram en hundring och få en ny kamera =)

Jag täcknade själv en sån här försäkring på Expert när jag köpte en kamera. Varpå jag var väldigt noga med vad som gällde och inte eftersom den vart rätt dyr. Varpå jag frågade killen om pixlar som ev skulle tappas bort om det täcktes, det gör det sa han. Om jag slår sönder kameran och kommer in med den sa han med ett flin och sa att det täcker allt som kan hända. Så ja, ditt gummi-släpp täcks ;)

vaktmästaren skrev:
Men att rengöring skulle täckas av försäkringen finner jag mycket otroligt. Det skulle man ju kunna jämföra med att hemförsäkringen skulle täcka städning av lägenheten! :)

Nämenvaf... ingår inte städning i hemförsäkringen?
Men en sån där söt och rar som nynnar när hon står vid spisen ingår väl i alla fall.

Jag har en försäkring (egentligen förlängd garanti) jag köpte på BHphoto, Mack. I den ingår faktiskt rengöring en gång per år. :)

Hm...har fortfarande inte fått iväg min D50 på rengöring/justering. Skulle även vilja få detta gjort på mitt Nikon 18-70 med. Tror som sagt att det felfokuserar. Dessutom är det damm på INSIDAN AV GLASEN. Hm..

Fattar bara inte varför inget företag här i Göteborg kan göra detta. Att jag måste skicka den till Sthlm känns lite fånigt.

/Fredrik

ANNONS