Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Vad vill ni ha i er väska?

Produkter
(logga in för att koppla)
Akerstrom skrev:
Jag skulle önska en 24-70 (för din del då, själv har jag det redan :) ) i kameraväskan samt ett slut på korkade kommentarer till frågor som ställs här på fotosidan!

Eftersom jag två gånger tidigare blivit beskylld för att kasta sten i glashus här i forumena och jag redan har besträllt nya gruslass hem till mig så går jag rätt på och frågar dig, Leif, om det var min korkade kommentar du syftar på i ditt inlägg.
För om det var det så kan du och jag definiera korkade kommentarer i en separat mailväxling och när ämnet redan är uppe så om du vill föra fram en riktad uppmaning till någon och få den att verka allvarlig, låt då bli att sätta in en smiley som flirtar.

Med nuvarande utrustning skulle jag vilja ha ett Sigma 24/1,8 (för tredje gången). Och kanske Tokina 11-16/2,8 istället för Tokina 12-24/4 då.

"Sigma 24/1,8 (för tredje gången)"?.

Makten skrev:
Med nuvarande utrustning skulle jag vilja ha ett Sigma 24/1,8 (för tredje gången). Och kanske Tokina 11-16/2,8 istället för Tokina 12-24/4 då.

Menar du att du har svarat på frågan för tredje gången? Eller att du vill ha tre lika objektiv? Eller att du redan haft två men gjort dig av med dom och nu vill ha ett igen?

Låter som ett kul objektiv, jag vill också ha ett.

edit: Eller ett Sigma EX 28/1,8 det skulle ge ungefär samma bildvinkel och ljusstyrka som objektivet på en gammal Yashica Electro 35.

Senast ändrad:
Casey skrev:
Det jag fotar främst är natur och hundsport som jag alla gånger använder 70-200 till. Men jag tycker den är tung och otymplig i vissa fall och skulle gärna ha något mellan den och 50mm.
I så fall kanske ett Tokina 50-135/2.8 eller ett Sigma 50-150/2.8 skulle passa. Båda är gjorda för APS-C-kameror och är därför små och lätta.

Re: "Sigma 24/1,8 (för tredje gången)"?.

David G skrev:
Menar du att du har svarat på frågan för tredje gången? Eller att du vill ha tre lika objektiv? Eller att du redan haft två men gjort dig av med dom och nu vill ha ett igen?
Jag menar att jag haft tvenne Sigma 24/1,8 och varit sjukt nöjd med dem. Så jag vill ha ett igen. Enormt trevlig brännvidd på APS-C som dessutom har väldigt bra närgräns (1:2,7 som största avbildningsskala). Vidöppet är det ganska mjukt, men fullt användbart.

Den här är tagen vid f/1,8: http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/807438.htm

Skärpan kan man naturligtvis inte avgöra i en så liten bild, men man ser ändå att det inte är tal om några stora optiska fel. Bilden är tagen i JPG med Nikon D50 och inte nämnvärt efterbehandlad.

Andreas S Eriksson skrev:
Eftersom jag två gånger tidigare blivit beskylld för att kasta sten i glashus här i forumena och jag redan har besträllt nya gruslass hem till mig så går jag rätt på och frågar dig, Leif, om det var min korkade kommentar du syftar på i ditt inlägg.
För om det var det så kan du och jag definiera korkade kommentarer i en separat mailväxling och när ämnet redan är uppe så om du vill föra fram en riktad uppmaning till någon och få den att verka allvarlig, låt då bli att sätta in en smiley som flirtar.

Sorry... slarvigt!

Men jag hadde brådis i säng. Men tack för tipset!
Ha en bra fotodag så länge....

Ooops! Är det ok med flera punkter efter en mening?

Men NEJ, det var inte alls dig jag tänkte på, men du kanske kände dig träffad ändå? Nu då ;-)
Passade smilysen bättre?

ANNONS
Götaplatsens Foto