Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

vaför togs online tråden bort?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag vet inte hur avgörande det var men jag var iaf. en av möjligen flera som reflexmässigt rapporterade inlägget till redaktionen så som möjlig spam.

Det var hursomhelst ett typiskt inlägg av dold marknadsföringskaraktär (vilket inte är tillåtet i forumet), kombinerat med att du skrev det samma dag som du registrerade dig och dessutom med ett namn som är så udda att det kan misstänkas vara påhittat. Jag vet ärligt talat inte om jag ska skratta eller känna mig skamsen nu när du skriver här igen och undrar vad som hände.

otroligt dumt

en av den senare tidens mer intressant platformar att sälja sin bilder på och informationen om det deletas för att insändaren varit med 1 dag... och? värderas information på detta forum baserat på "ålder" inom gruppen?

typiskt svenskt, typiskt kolonialt och typiskt ögonlapps fladder

jag är definitivt för modererade forum men läs då hela meddelandena först

deleta denna oxå om ni så vill - grow up

Jag förstår dig, men tänk dig in i situationen från "andra sidan", fotosidan har haft en hel del problem med bluffannonser och reklam. Hur kommer man tillrätta med detta?
Ska man vänta tills de som bluffar har blivit fällda, räcker det med att de har blivit polisanmälda eller ska man försöka på eget bevåg identifiera bluffarna?
Fotosidan verkar ha valt det senaste, ett samband som jag har sett är att ofta registrerar sig bluffarna/reklamarna och sätter in annonsen/reklamen samma dag.
Jag tycker att det kan vara helt rätt av fotosidan att ta bort saker som ser ut som uppenbar reklam, dock vet jag inte alls hur ditt inlägg såg ut.
Hittils så tycker jag att fotosidan agerat korrekt och om de(n) inte gjort det nu så beklagar jag och ber dig vara snäll och skriva om inlägget.

baswa - i din profil står det "Kategori:
Yrkesfotograf ,
började fotografera 2090"

Är det seriöst tycker du? Grow up!

björn

du undrade vad som tagits bort:

inlägget belyste de webbaserade bildbyråernas olika inriktning och vad man kan förvänta sig av dom

- kommer inte riktigt ihåg men dels skrev jag om alamy som ju är en av de allra största och som ger tillgång till en mycket bred marknad - å andra sidan eftersom de inte har något filter på vad som läggs upp riskerar man att drunkna lite i mer eller mindre bra/dåliga bilder - ska man tjäna en slant hos alamy bör man ha c.a. 4000 bilder online - prisättingen hos t.ex. alamy, getty, corbis, jupiter etc har dock öppnat vägen för micropayment sites tex istock - jag tycker de är en ripoff då de bara betalar 20 cent per bild och endast bidrar till att urvattna & förstöra marknaden för fotografen

sen råkade jag (aj, oj! nej!) ha med adressen www.imagevortex.com till den enda site jag hittils hittat som utgör något av mellansteg - dessutom den enda som både låter fotografen prisätta bilderna själv och dessutom har en fungerande edit desk - för de som inte vet är det när byrån filtrerar bilderna och helt enkelt inte lägger upp vad skit som helst - alltid bra för fotografen då utbuded blir mer kvalitativt

nackdelen? de tar bara jpg, fast det gör merparten av de mindre ochså

ANNONS
Götaplatsens Foto