Annons

Var hitta ny lcd display till blixt

Produkter
(logga in för att koppla)

aaberg

Avslutat medlemskap
`Så har det hänt. Den grå lcd-displayn bak på blixten (Nikon SB800) har förmodligen utsats för tryck och fått sprickor (glaset/plasten utanpå är OK).

Jag har skruvat isär blixten och tagit bort lcd-displayn, vilket var lätt, och undrar nu var jag kan få tag på en ny.

ELFA hade inga och det står inga beteckningar eller nummer på displayn. Den ser dock misstänkt lik ut den Metz 54 jag har, så man kan undra om det är gemensam display för flera märken.

Nikon kan byta den men varför betala onödiga service-kostnader när jag kan göra det själv - förutsatt att någon kan tipsa var jag hittar denna display.

Tacksam för alla tips!

Bilagor

• trasigblixtsb800.jpg
    trasigblixtsb800.jpg
    13.3 KB · Visningar: 186
Du kan säkert köpa en display som reservdel av Nikon. Jag har köpt fötter till Canons blixtar av Canon.

Intervision mfl som reparerar Nikon kanske har en beg liggande från något de skrotat?

Tack för svar

Tack för snabbt svar. Har du några fler företag och gärna telefonnummer till dem som du tror kan ha reservdelar?

Ingen säljer ny display

Har nu ringt runt till 5-6 reperatörer men alla ger samma svar: "Att de inte får sälja en separat display på grund av Nikon".

Enda möjligheten är att skicka blixten till en reperatör och låta dem byta displayen för cirka 1.000-1.500 kronor...

Någon som har tips var det går att köpa en separat display, trots allt?

ANNONS