Annons

Var hitta stark bekväm axelrem för kameraväskan?

Produkter
(logga in för att koppla)

cowboy

Aktiv medlem
Axelremmen på min Lowepro Lowepro Stealth Reporter 500 AW är på fallrepet och jag måste snart ha tag i en ny rem, helst ska den vara bredare mjukare polstrad och bekvämare är originalremmen.

Trådar om kameraremmar har jag hittat här på Fotosidan, men inte om väskremmar!

Hittade denna OP/Tech-rem (översta bilden till vänster) "bag strap" hos A&T Phototech för 365:- plus moms.

Kostar det så mycket för kvalite'? Någon som använder denna rem och har erfarenheter?
Någon som kan tipsa om annan bra väskrem?

Det blev en Op/Tec från A&T Phototech

cowboy skrev:
Hittade denna OP/Tech-rem (översta bilden till vänster) "bag strap" hos A&T Phototech för 365:- plus moms.
Jag gjorde slag i saken och köpte Op/Tech-väskremmen i neopren från A&T Phototech.

Den breda neoprenen är ytterst mjuk och behaglig mot axeln (den utslitna Loweproremmen skar in smärtsamt). Materialet ger hög friktion så det är ingen risk att remmen kanar av axeln och den ser hyfsat slitstark ut.

Den enda nackdel jag upptäckt är att elasticiteten i materialet gör att väskan irriterande studsar upp och ner när man promenerar hastigt.

Är trots detta nöjd med mitt köp. Men priset 455 spänn inkl moms plus frakt svider - urk.

Allt på deras hemsida verkar ha ganska saltade prislappar!

Även om det är nyttiga och användbara prylar, så kan man ju undra om benvärmare till stativet är värt 420:- ex moms, ex frakt.

Lycka till med bärremmen i alla fall!

Jag köpte någon pro rem till kameran på foto video mässan gick bara på 150 spänn.

ANNONS
Götaplatsens Foto