Annons

Var kan man E-handla effektfilter

Produkter
(logga in för att koppla)

Mr P

Aktiv medlem
Tänkte jag skulle införskaffa lite filter och var inne på cyberphoto och Scandinavian photo och det ända jag hitta var en manssa korrektionsfilter men jag är ute efter filter med lite roliga effekter, star, softat och fog och liknande.
Hittar inte sådana...kan ju i och försig kila förbi apoteket och köpa en burk vaselin och fråga om jag får några kartonger till att göra hålfilter...*ler*

Jag tror att effektfilter säljer förhållandevis lite, så det lönar sig inte att lagerhålla. Men nog kan väl Scandinavian m.fl. ta hem dem åt dig, eller...?

Fråga annars efter begagnade effektfilter här på fotosidan. De flesta tröttnar på dem snabbt, så du kanske t.o.m. kan få några till skänks...;)

Förresten, handen på hjärtat, är det inte enklare att fixa effekterna i PS eller liknande?

Förresten, ett starfilter fixar du lätt genom att repa ett gammalt UV-filter med sandpapper i valfritt antal riktningar. Det funkar, jag har provat!:)

Tack Ulf!

Ok det är nog så att marknaden inte rä så bred som du säger och att man inte vill ah det i lager...kickade som sagt innan idag på hemsidorna och såg att de inte fanns överhuvudtaget men som sagt om man frågar så.
Börjar mer och mer tro att jag är de nenda människan som inte har photoshop, kanske kommer reportrar snart och ska gör reportage för det är lika sällsynt som människor utan el här...*ler*
Skulle gärna vilja ha det liksom Office paket men det är ju lite pengar jämnfört med filter s¨därför lutar det åt filter just nu.
Dels är man lite bekväm när man ändå ska exponera motivet kan man ju fixa bilden i ett steg i sen är det väl många som tycker det är rumsrenare att använda filter än redigering...men det bryr inte mig...*ler*
Ok sandpapper...ungefär som när Eddie Meduza gestalten skulle fixa tonhuvudena på bandspelaren i en studio...går det lika bra med femmans sandpapper...skämt o sido...kan ju var intressant att prova det..kul o göra något eget o prova...gamla uv-filter har man ju några..repiga med så det inte blir så mycket arbete...*ler*

Var inne på Photax i Nybro för några veckor sedan och dom sålde ut en massa filter, bla starfilter riktigt billigt. Kolla med dom.

Mvh Ola

Special- eller effektfilter brukar det gå att få tag i billigt begagnat. Jag köpte för något år sedan kanske 20 filter (för 1 SEK styck om jag inte mins fel) i en antikaffär, bland annat några olika varianter av starfilter, filter med t.ex. grön ovansida och vanlig undersida, o.s.v.

När det gäller filter är mitt tips att först höra med begagnataffärerna. Jag vet att Utställningsfoto i Göteborg (031-203158) har en mängd filter som de säljer billigt (men är dock inte säker på att de har några effektfilter). Jag vet också att Bildemans foto (tel 031-7110013) i Göteborg säljer ut Cokineffektfilter av de mest skilda slag.

/ Fredrik

ANNONS
Götaplatsens Foto