Annons

Var kan man profilera sin skrivare?

Produkter
(logga in för att koppla)

AronAkesson

Aktiv medlem
Hej!

Har tittat runt lite efter ställen där man kan få sin skrivare profilerad, genom att skicka in en "testutskrift" och sen få tillbaka en ICC fil.

Tänkte höra med tips från er om bra ställen, vad det kostade, och om ni har använt tjänsten, hur bra ni tyckte att resultatet blev.

Aron

Nix, jag har inte profilerat min skrivare. Men jag använder programmet Imageprint från Profiler.nu tillsammans med min 2100 och får bättre resultat än tidigare. Med Imageprint följer en mängd profiler för olika papper och olika betraktningsljus. De är av så pass hög kvalitet att det inte känns aktuellt med en profilering av just min skrivare längre.

Vad resultatet beträffar tycker jag att Imageprint är väl värt sina 5000 plus moms. Men användargränssnittet är monumentalt dåligt, i alla fall på Mac. Installationen är ryckig och programmet var känsligt i början (man får till exempel inte ha Mac OS 9 igång i bakgrunden – då funkar det inte som det ska).

Men som sagt, jag använder det nästan dagligen ändå, vilket säger en hel del om kvaliteten i slutändan.

Profiler.nu är adressen till företaget som är återförsäljare här i Sverige.

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto