** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Var utförs bra sensorrengöring?

Produkter
(logga in för att koppla)

avslutad130826

Avslutat medlemskap
Hej!

Kameran mår dåligt och jag har börjat (efter lång förnekelse) inse att jag inte själv kommer att kunna åtgärda problemet på ett tillfredställande sätt... Alltså undrar jag om ngn har nån erfarenhet av sensorrengöring, som kund. Finns det nåt ställe som ex tar sjukliga överpriser lr nåt man ska se upp för rent allmänt?

Tips på bra inlämningsställen i uppsala/sthlm mottages tacksamt;)

MVH/M
 
Ser att du har Canon och bor i Uppsala. Där vet jag inte, men i Stockholm finns Canons verkstad Intervision i Solna. Det är ganska dyrt, 750 kr eller något sånt för en cropsensor, mkt bättre då kan jag starkt rekommendera Schönherrs foto på Upplandsgatan i Stockholm. De tar mellan 250-450 kr, dvs ungefär hälften och gör det verkligen jättebra, rekommenderars starkt. De som jobbar där är jättebra att ha att göra med och är väldigt duktiga, som den renommerade butik det är.
 
Ett annat bra alternativ för sensorrengöring är Kameradoktorn i Stockholm - en mycket bra butik med mycket kompetenta medarbetare.
/Anders
 
ANNONS