Annons

varför är canons 55-200mm IS så billigt?

Produkter
(logga in för att koppla)
Efter att ha sett bl a Anders porträtt och på hemväg från jobbet så kikade jag in i fönstret till "min" fotoaffär på kungsholmen, och fick syn på lådan till ett 55-250IS. Har ju aldrig känt på den eftersom den är slut överallt, men de hade ett ex. Gick in och köpte den på impuls, trots att jag har ett 70-200/4IS. Tänkte att det var bra med ett lättare objektiv som jag inte behöver vara lika rädd om heller. Och jag säger bara, faaaaan, efter att ha testat det nu ikväll. Det är snorskarpt och IS:en funkar underbart. Nästan så jag undrar om jag verkligen behöver den dyra vita. Och det även på 250 mm. Har sedan gammalt ett 75-300, och den är ju oskarp över 200 mm, så icke denna. Har inte skrivit ut något, men kollat på datorn i 200 %, och det är fantastiskt, hur bra som helst, redan på full öppning.Den här blir hängande på kameran några dagar nu kan jag lova.

bra att veta. då blir det helt klart mitt nästa köp. dom lär få in leveranser på det lite varstans nästa vecka ser det ut som.

fast idag har glädjen lagt sig lite efter att ha plåtat med den på stan. Den är helt klart ok, men ändå ljusår från 70-200L IS, men vore väl konstigt annars.

Det var väl inte så otippat - stärker egentligen mig i mitt beslut (eftersom det helt plötsligt känns än mer trovärdigt..). Som sagt, när ekonomin tillåter ska jag växla upp till ett 70-200L 4 IS alterativt 100-400 L. Och det är ju kul att ha något att se fram mot den dagen också... haha. tack för synpunkter!

ANNONS
Götaplatsens Foto