jmellin
Medlem
Vilken kamera man än väljer är det billigare att beställa från webshop i USA.
Hur kan det för en privatperson vara billigare att betala frakt, postens avgifter och svensk moms än att köpa via svensk lagershop?
Det är ingen tullavgift på kameran, på objektiv är det däremot 6,7%.
Så nya S90 utan tillbehör med frakt hem till dörren med UPS blir 4372 kr.
Jag såg den på mässan för 4550 kr, på webben ca 4660-5300 kr. Innan mässan låg de flesta handlare över 5000 tror jag mig minnas.
5D MkII har länge legat ca 23000, nu när mässan är igång ramlade den på webben ner till 21000 och på mässan ca 20500 kr.
Hem till dörren med UPS från USA 16269 kr inklusive frakt, moms, postens avgifter (ca 150kr).
Jag känner mig lurad av någon, vem är det, är det någon som vet?
"Ingen svensk garanti", varför ska jag betala extra för det?
Jag skulle kunna skicka en 5d för garantiärende till USA 10 gånger för mellanskillnaden.
Eventuell bitterhet som läckt ut i detta inlägg är rent avsiktlig.
Johan
Hur kan det för en privatperson vara billigare att betala frakt, postens avgifter och svensk moms än att köpa via svensk lagershop?
Det är ingen tullavgift på kameran, på objektiv är det däremot 6,7%.
Så nya S90 utan tillbehör med frakt hem till dörren med UPS blir 4372 kr.
Jag såg den på mässan för 4550 kr, på webben ca 4660-5300 kr. Innan mässan låg de flesta handlare över 5000 tror jag mig minnas.
5D MkII har länge legat ca 23000, nu när mässan är igång ramlade den på webben ner till 21000 och på mässan ca 20500 kr.
Hem till dörren med UPS från USA 16269 kr inklusive frakt, moms, postens avgifter (ca 150kr).
Jag känner mig lurad av någon, vem är det, är det någon som vet?
"Ingen svensk garanti", varför ska jag betala extra för det?
Jag skulle kunna skicka en 5d för garantiärende till USA 10 gånger för mellanskillnaden.
Eventuell bitterhet som läckt ut i detta inlägg är rent avsiktlig.
Senast ändrad: