Annons

Varför köpte jag inte en sån här...

Produkter
(logga in för att koppla)

hjahen

Medlem
... och sparade pengar.

http://www.tvins.com/product.jsp?id=401001

Jag såg reklamen på TV4+ nyss och jag måste säga att den var underhållande. Lite klipp från filmen finns på sidan ovanför, kolla på den! Tyvärr fanns delen där de varnar för att köpa dyrare alternativ inte med i web-versionen.

Själv blir jag mest intresserad av deras mjukvara (som är gratis, medan andra programvaror kan kosta flera hundra (bild på ett program av typen acdsee/photoshop/vilket-det-nu-var)). Om de kan få en bild i storlek 352 x 288 att skrivas ut så bra, så skulle den programvaran kunna interpolera mina 4 MP-bilder så att jag kan skriva ut dem som tapeter i fotokvalité.

Det enda jag undrar över är vad "Web kamera funktion" är för något.

Och det är ju jättebra; om du ringer och beställer den idag får du programvara och usb-kabeln utan extra kostnad:)

Jag såg den också! Grymt imponerad av denna 0,1 megapixelskamera. Det som förvåndade mig mest är hur två försäljare kan stå och vara så överentusiastiska över en sån skitprodukt..

Staffan

rackarns, programmet verkar inte funka med Mac... får slita på Minoltan ett tag till...

Roligaste citatet från webbplatsen måste ändå vara:

"Kameran är utrustad med 16 MB ROM, som ger dig unika möjligheter och fantastisk prestanda."

SÅg reklamen på Tv-butiken eller vad det nu heter, kunde självklart inte låta bli att se hela showen, riktigt kul faktiskt. Jag fick där aldrig svar på frågan hur många mp den hade, men ordet webcamera och camera i samma mening brukar ju aldrig klinga bra. Säljarna var ju som galna, undrar om lyckopiller ingår i köpet, då är väl 500:- inte så
fasligt dyrt. Jag undrar hur minnet är, är det sådant som raderas då man stänger av kameran eller inte?

Björn Jansson skrev:
Jag undrar hur minnet är, är det sådant som raderas då man stänger av kameran eller inte?
Det är nog ingen fara med det, det är ju ROM (read only memory), så du kan aldrig spara dina bilder i kameran till att börja med... ;)

Biber skrev:
så du kan aldrig spara dina bilder i kameran till att börja med... ;)

kommer den färdigladdad med käcka bilder då? så man kan visa hur duktig fotograf man är... med så få pixlar borde väl inte brus o kromatisk aberration vara nåt problem...

ANNONS
Götaplatsens Foto