Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Varning för UPS-leveranser

Produkter
(logga in för att koppla)

Gios

Ny medlem
UPS ligger näst högst upp på listan över transportfirmor att undvika. Överst ligger TNT som kör ut paket 06:00 till ett kontor och sedan vägrar att köra förbi igen på vägen tillbaka.

Men UPS. Jag har enorma problem med dem. Jag driver ett företag i mitt hem. Jag arbetar och befinner mig där på normal kontorstid.

Även om paketen har en företagsadress så registrerar de utlämningen som en bostadsadress för att slippa åka ut dagen därpå (de skall göra 3 försök till företag).

Har en kompis som tog anställning på UPS. Han sa upp sig efter 2 veckor. Han stod inte ut med hur UPS behandlade sina chaufförer. UPS planerar i förväg hur lång tid leveransrundan kommer att ta och de får betalt därefter. Problemet är dock att uträkningen inte tar hänsyn till trafik, rödljus och det faktum att chauffören måste kliva ur bilen, spring in på leveransadressen, hitta mottagaren och få en underskrift.
Detta kan mycket väl förklara varför de hellre vänder vid dörren än att verkligen försöka leverera.

Chauffören sorterar och lastar sin bil på morgonen under översyn av personal i kostym och solglasögon, utsända från UPS i USA. De litar helt enkelt inte på att chaufförerna inte kommer att stjäla paketen. Snacka om rutten företagskultur.

De bästa erfarenheter har jag av FedEx, fungerar klockrent varje gång!
Men snälla, vad skriver du? Jag har jobbat 5 år som chaufför och ingen kostym kille eller vapen kille står bakom mig. Vi är 90 chaufförer, tror du usa skickar snubbar som kommer stå bakom ryggen? BS. Transport branschen är skit, spelar ingen roll om det heter posten, dhl, fedex eller ups. Du väljer bolaget som passar dig bäst. Enligt min erfarenhet, inget företag kan slå UPS lev tid, från avsändaren till mottagaren. Din kompis som har jobbat 2 veckor och berättade allt det där, kan maila mig så kan han berätta det för mig också.

Ps. Vi har fast månadslön och det får vi veta från dag 1, så din kompis misslyckades där också.
 

iSolen.se

Guest
Det kan jag bekräfta.
Jag väntar på en leverans från DHL. Till företag men i bostadsområde. Vi brukar få leverans med Schenker, FedEx, UPS och Posten i princip dagligen utan problem

Grannen har registreringsnummer DHL666 på sin bil...(sant)

DHL kanske inte vågar sig hit...fast felet i detta fall kan nog tillskrivas avsändaren Media Markt. Har tidigare god erfarenhet av DHL.
 

Cambo

Aktiv medlem
Beställde en förstärkare från emusic i förrgår och i går kom den till den lokala icahandlaren! Snacka om snabb leverans från Postnord.
 

afe

Aktiv medlem
Det är ytterst sällan det faktiskt är problem med leveranserna oavsett vilket bolag som hanterar dem, men det är de gånger det är problem som hamnar här i forumet eller på andra sociala media.

Vi skickade 36 000 paket eller så från jobbet förra året (med Postnord till främst privatpersoner), och det var faktiskti inte många av dem som strulade eller inte kom fram. Självklart händer det, men det är inte i närheten av så vanligt som man kan tro om man läser på nätet ....

Samma sak med de leveranser som kommer till mitt jobb varje dag. DHL, UPS och Postnord levererar i allmänhet på utsatt tid om inte något oförutsett inträffar (vilket det sällan gör).
 

iSolen.se

Guest
Tycker att det alltmer ofta är problem med leveranser, så tråkigt att det ska vara så.
Vi har alla leverantörer här. Hämtar och lämnar enl överenskommelser så länge man anger företagets adress. Ingen är bättre eller sämre än någon annan och alla är mycket trevliga.

Det är privatleveranser som är jobbiga (men de är också trevliga)
 
ANNONS