Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Varning för Vistaprint!

Produkter
(logga in för att koppla)

Duetto

Medlem
Bilmagneter Vistaprint, inget att ha

Deras s.k. bilmagneter håller inte vad de lovar. De trillar av även i stadstrafik. Trycket var nog OK, men att de inte sitter fast är uselt. Jag beställde för nära tiotusen spänn i format A4 och A3. Såg OK ut som sagt, men när de trillar av stup i kvarten och är såpass dyra blir man förbannad. De skulle vara till en stor biltävling. Ska bli mkt intressant att se hur de hanterar reklamationen.
 

M7_21

Aktiv medlem
Bojkotta Vista-Print! Bara ruffel och båg. Köp inget av dom så kanske verksamheten (läs skojeriet) självdör. Frid över deras minne?
 

MrKarisma

Aktiv medlem
Min sambo driver en webbutik och beställt massor med saker, både visitkort, banderoller och vykort osv osv.. och allt har blivit skitbra!
Att mina visitkort blev så fula (det svarta blev lila på blanka sidan trots korrekta färgvärden) måste haft att göra med den svarta färgen. Kanske är extra problematiskt med svart vid tryck?

Hursomhelst, ser man att svart inte blivit svart, då ska man inte erbjuda tjänsten, eller slänga korten innan de skickas till kund och istället trycka upp nya som har korrekta färger.
 

Duetto

Medlem
Daniel, du hör ju själv, skippa Vista-Print och vänd dig till ett seriösare företag nästa gång!
Precis. Googla så får du förslag på femtioelva seriösa företag och leverantörer på närmare håll. Som dessutom svara på mail om produkter och försändelser. Vistaprint skickar bara autoreply, sen hör man inget mer vid reklamation. Aldrig mer Vistaprint.
 

SimWid

Medlem
Aldrig haft problem med Vistaprint

Vi har beställt ett fler tal gånger vi har bara goda erfarenheter om dem. En gång var en leverans någon dag sen, då ringde jag bara dem och sa den var sen. Då beklagande dem det och skickade genast en kopia av vår order gratis. Några dagar senare hade jag en dubbel uppsättning för priset av ett. Vi har väl haft att göra med dem det senaste 5 åren.

Jag förstår att privatpersoner kan känna sig lurade att det inte tydligt står att priserna är exklusive moms, det står dock nere på sidan. Det är inget problem för företag som deras flesta kunder är.

Jag har inte haft något problem att nå deras support. Jag talar hellre kundservice från UK eller annat land än Sverige. Där vet dom vad "2-3 business days delivery" betyder, är det sent så SKA man få kompensation. I Sverige generellt, "Ja, men du får väl vänta någon dag. Varför beställde du inte tidigare om du hade så bråttom"

Kontakt till dem

Vistaprints Svenska kundservice
kundservicesv@vistaprint.se
+47 800 57 443 (via Norge)
+1 866-614-7996 (via USA)


MVH
Simon
 

Minnert

Aktiv medlem
Jag skulle beställa därifrån i förrgår, men jag vägrade för jag skulle genomföra köpet INNAN jag fick se den slutliga summan. Är det ett skämt eller? Jag fattar inte hur man kan göra så, känns så oseriöst.
 

SimWid

Medlem
Bluff är dem inte

Tråkigt för dig att du har haft dåliga erfarenheter av dem.

Bluff är dem inte, det är ett av det största bolagen i världen som säljer visitkort och trycksaker och har en omsättning på drygt 6 mdkr.
 

M7_21

Aktiv medlem
Det är klart att de har en hög omsättning när dom bara tar betalt utan att leverera något. Lägg ner VistaPrint!
 

SimWid

Medlem
Dem är ju inte Svenskt företag

Handlar man från utländska företag så får man vara beredd på andra visor.
"Ska man ha något extra ska man betala för det kort och gott."

Grejen är ju om alla hade samma dåliga erfarenheter av dem i världen skulle dem ju helt enkelt inte går runt, det är ändå en minoritet som har haft dåliga erfarenheter.
 

SimWid

Medlem
Dem är ju i metall

Notera att dem är i metall.

"1. Metall ger en mycket exklusiv och gedigen känsla.
2. Metall erbjuder helt nya designmöjligheter som inte går att uppnå med papper eller plast.
3. Metallkort från Solidcard är i princip omöjliga att förfalska.
4. Mer hållbara.
5. Du skiljer dig från mängden och dina kort uppmärksammas var de än visas eller brukas.
6. Som visitkort behöver du inte dela ut fler än 1 kort till samma person. Ingen slänger ett visitkort i metall och alla minns vem de fått det av.
7. Med medlemskort i metall ökar man lojaliteten hos sina kunder då de kännder sig mycket mer uppskattade. Benägenheten att visa upp sitt medlemskap för andra ökar markant.
8. Ett inbjudningskort i metall visar dina gäster att det här är en fest eller tillställning som är väl värd att gå på. Kan sedan sparas som ett minne för evigt. "
 

hornavan

Aktiv medlem
Ett visitkort ger ett första intryck om personen som äger det. Ett billigt kort ger ett billigt intryck, grundläggande markandsföringskunskap och gäller även privatpersoner.
Det första intrycket är viktigt och svårt att ändra.
 

D.Karl

Aktiv medlem
Hävdar fortfarande att VistaPrint bara är en stor bluff!
Något som ingen som läst denna tråd kan undgå att förstå.

Har själv beställt kort i två omgångar och blivit lika nöjd båda gångerna, både med färger och kvalitetskänsla för de pengarna. Valde standardkort med någon kronas tillägg för annat papper och saknad av deras egen reklam. Övriga produkter kan jag inte uttala mig om då jag bara köpt visitkort, men jag kan mycket väl tänka mig att beställa därifrån igen.
 

peranders

Aktiv medlem
Apropå Vistaprint, man måste stålsätta sig när man handlar där. Köp inte saker du inte vill ha. Så enkelt är det. Jag har handlat åtskilliga gånger från Vistaprint och det har gått bra och visst hinner man avbryta köpa när momsen läggs på.
 

peranders

Aktiv medlem
Jag skulle beställa därifrån i förrgår, men jag vägrade för jag skulle genomföra köpet INNAN jag fick se den slutliga summan. Är det ett skämt eller? Jag fattar inte hur man kan göra så, känns så oseriöst.
Visitkort, 250 st för 56 kr, det är ju lysande. Gå ut på stan får du se vad det kostar.
 
ANNONS