Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vatten-snö på bilden
- Trådstartare ljokiaho
- Start datum
RolandM
Aktiv medlem
Dis, dimma och mörker tas lätast bort genom att välja att fotogragfera vid ett anat tillfälle. Om man nu ska göra en bild som denna tycker jag du är på rätt väg. Jag antar att du har använt kameran inbyggda blixt och detta innebär att det blir ljust närmast kameran för atts edan bli mörkare längre bort. Obalans i ljuset med andra ord. I bilden hjälper snön till och sprider ljuset.
I den bifogade bilden har jag mekat med kurvorna för att öka kontrasten i bilden.
Idé till ännu bättre bilder är att välja en ljusare tidpunkt att fotografera på, eller att tilföra ljus från flera ljuskällor. Ett par slavade blixtar eller bygglampor studsade i t ex frigolitskivor för att sprida ljuset mjukt bör kunna jämna till men även skapa en intressant ljussättning.
I den bifogade bilden har jag mekat med kurvorna för att öka kontrasten i bilden.
Idé till ännu bättre bilder är att välja en ljusare tidpunkt att fotografera på, eller att tilföra ljus från flera ljuskällor. Ett par slavade blixtar eller bygglampor studsade i t ex frigolitskivor för att sprida ljuset mjukt bör kunna jämna till men även skapa en intressant ljussättning.
Bilagor
The Ghost
Aktiv medlem
Här kommer mitt bidrag
Kolla in den här länken om du vill lära dig PS
det finns 3 sidor med filmer.
http://www.radiantvista.com/workbench/index.php?offset=14&where=|
Kolla in den här länken om du vill lära dig PS
det finns 3 sidor med filmer.
http://www.radiantvista.com/workbench/index.php?offset=14&where=|
Bilagor
P_S
Aktiv medlem
Inte så lätt att göra något av en bild i den storleken, och inte vet jag riktigt hur du vill ha den heller, men jag gör en variant iaf...
För att bli av med den kritvita snön som försvinner ut i nattmörkret kan man ju också fundera på att beskära den rejält i högerkant, om det inte är så viktigt att huset kommer med...
För att bli av med den kritvita snön som försvinner ut i nattmörkret kan man ju också fundera på att beskära den rejält i högerkant, om det inte är så viktigt att huset kommer med...
Bilagor