Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vattentät kompaktkamera

Produkter
(logga in för att koppla)

professorb

Aktiv medlem
Dottern vill ha en vattentät kamera för användning vid grund dykning (snorkel). Vad kan rekommenderas? Jag skulle tro att det bör vara en vattentät kamera och inte kamera+vattentätt hus och inte heller Nikon 1 systemkamera. Prisläge 5.000 eller mindre.

Jag har varit nere med min Olympus TG-2 på 18m (officiellt klarar den 15m). Kanonkamera med ljusstark och skarp optik.
Nu har efterföljaren TG-3 kommit.

Pris ca 3600.

Tror Olympusen är bra, har en gammal Tough 8000 själv som jag har haft mycket kul med. Nikons AW 120 har fått bra kritik också. /Frode

Nikon CoolPix AW110

Har en själv, eller om det är en 100?
Vilket som är jag grymt nöjd och den har varit med mig världen över hela världen, kan ladda upp lite exempelbilder om så önskas.

AW120 (exempelbilder) eller TG-2 (testbilder).

pappret är de ganska lika förutom på en punkt - Nikonen har WiFi - för mig en stor grej att kunna skicka ett par bilder från en blöt/sandig/lerig kamera till mobilen och ladda upp direkt utan att behöva öppna kameran och göra rent (eller i omvänd ordning).

ANNONS
Götaplatsens Foto