Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vattentätt skydd till kameran

Produkter
(logga in för att koppla)

JSL

Aktiv medlem
Var på fjällvandring i somras då jag såg en tysk person inneha en D70 med någon slags skyddsfodral till kameran, troligtvis är det även till för att hanteras undervatten.

Själv har jag en 300D, men jag antar att det finns liknande påsar mer generella för att hantera sin systemkamera undervatten.

Vad har ni för erfarenhet av dessa, finns det olika, hur dyra är de ?

/Johnny

Har du tänkt att dyka med i djupt vatten?? typ 20m eller mer?? då finns det lite olika, har dock inte speciellt märke i åtankte, men när jag tittade till min EOS3 så kostade dom typ 20 000 kr och det var då tillräckligt avskräckande för att låta bli....

Tja egentligen är det mest tänkt som regnskydd, men det skulle vara trevligt om man kunde vara någon meter under vatten, typ om man badar eller dyker.

/Johnny

Titta på Ewa-Marine det är ett slags påsar som säljs av Scandinavianphoto. Recensionerna är minst sagt blandade vissa säger att dom fungerar andra är betydligt mer kritiska. Själv har jag lite svårt att lita på en plastpåse när till några större djup. Men dalternativet med uv-hus är alltför kostsamma för att vara riktigt intressanta.

ANNONS
Götaplatsens Foto