Annons

Vektorlinje-får ej bort liten symbol och siffra

Produkter
(logga in för att koppla)

ett-noll

Medlem
Har dragit några vektorlinjer på en bild och då blir det symboler uppe i vänstra hörnet på bilden (en rektangel med en liten blixt i och siffrorna 01). Sedan får jag inte bort dem. Har sparat i andra format för att få bort lagren men det hjälper ändå inte. Hur gör man?
 

Tomasz

Aktiv medlem
Jag vet inte hur det är med PS Elements. Men det låter som att du behandlar bilden i ImageReady, och det du ser är en "slice".
ImageReady är ämnat åt att behandla bilder för webbsidepublicering. I "stora" PS finns det en ikon längst ner i verktygsfönstret ("Tool window" i min engelska verion) där man kan växla mellan PS och ImageReady.
 

ett-noll

Medlem
Jag borde förstås sagt att det är PS 7 jag sitter med. Upptäckte precis att alla bilder oavsett fick de små symbolerna. Hittade just nu "extras" under drop-down menyn "wiew" som var förkryssat. Problemet löst alltså. Kunde ändå vara intressant att veta vad de berättar?
 

edovan

Aktiv medlem
Slice-arna (plural någon?) kan användas tex vid hemsideproduktion då man gör hela layout i PS men behöver dela upp det i mindre delbilder. Om du öppnar en bild i PS (oavsett version) och gör några slicear, och sedan väljer Spara för webb/Save for web i Arkiv/File-menyn så kan du få en hint om hur det funkar.
Man kan välja filformat, komprimeringsgrad mm på varje enskild "slice", trots att det är en och samma fil.
 
ANNONS