Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vem servar analog Canon??

Produkter
(logga in för att koppla)

Sabud

Aktiv medlem
Hej!

Jag skulle vilja ge min gamla Canon A1 en service och har varit i kontakt med Intervision AB.

De säger dock att det inte finns några reservdelar kvar så de är inte intresserade. Ej heller kan de tipsa om någon som kan klara detta arbete.

Har även frågat Kamerateknik service i Malmö och de säger att det är O.K. att sända dit kameran. Pris meddelas senare.

Service på A1:n innebär (enligt Proflex AB):

Rengörning
Smörjning av spegelbroms
Byte av packningar
Uppdatering av mjukvara
Kalibrering

Någon som har använt sig av Kamerateknik (i Malmö) och kan rekommendera det?

Någon som har använt sig av detta företag ock kan rekommendera det?

Vad jag har hört så är Kamerateknik i Malmö bra. Jag hade kontakt med dem när min Pentax 67 fick för sig att bråka. Dock kunde de inte hjälpa mig med den utan rekomenderade FOTO-FLOD
http://www.fotoflod.se/
De lagar även Canon och min erfarenhet av den firman var mycket bra. Trevligt folk och mycket kunniga. Min Pentax lär överleva mig, alla gånger.

Tack Örjan för ditt svar! Kommer att kontakta FOTO-FLOD så får vi se vad de kan göra.

Övriga svar i denna tråd gav väl mest lite `Beavis och Butthead-associationer ;-)

I Jönköping finns Rosengrens. (Blev lite osäker nu om namnet är exakt så.)
Reparatören är till och med medlem här på FS.

Canon A1 innehåller faktiskt en liten dator och därmed programvara. Hur man uppdaterar den och och med vad vet jag dock ej.

ANNONS
Götaplatsens Foto