Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Vertikalgrepp till D40

Produkter
(logga in för att koppla)
jag har inte sett någon än, men det kommer säkert ett hännelgrepp...dom fixade ju ett grepp till d50´n när inte nikon gjorde det : ) sök på google. mvh Josef

Nikon kommer med all säkerhet aldrig komma med något vertikalgrepp till D40. En stor del av vitsen med D40 är ju att den är liten kompakt och enkel och de fördelarna försvinner ju helt med ett klumpigt vertikalgrepp.

Det är svårt att göra det smidigt då man behöver få ned ett batteri i det. I och för sig så behöver man ju inte nödvändigtvis använda Nikons batteri och i stället välja något mindre, men då åker man ju även på att ha två olika batterier samt två laddare. Sen misstänker jag att det inte finns någon kontakt i batteriluckan för överföring av information från atryckaren, "vredet", m.m. Och ett vertikalgrepp utan avtryckare och "vred" är vä mer eller mindre helt oanvändbart? Har för mig att det är så det är på Hähnels extrabatteri.

ANNONS
Götaplatsens Foto