teknikkille_sthlm
Ny medlem
Hej!
På mitt arbete (jobbar i handelsflottan) har vi en gammal radarskärm (en bildrörsskärm) som presenterar en svepande, mycket lätt "glödande", radarbild. Denna befinner sig i ett nedsläckt rum.
För dokumentation behöver jag spela in denna bild. Idag har jag en gammal videokamera som fungerar, men det går inte att ställa in fokusen så bilden blir suddig.
Vad rekommenderar ni för kamera till detta? Pris max 10 000:-
Krav:
* Minst 20 GB digital lagring, antingen intern flash hdd eller minneskort
* USB anslutning
* Autofokusering samt möjlighet till att ställa in autofokus manuellt.
* Ett fäste av något slag.
(Fråga 2. Finns det något bra bildredigeringsprogram som kan göra bilden mindre suddig om jag inte lyckas ställa in autofokuseringen, eller är det omöjligt?)
På mitt arbete (jobbar i handelsflottan) har vi en gammal radarskärm (en bildrörsskärm) som presenterar en svepande, mycket lätt "glödande", radarbild. Denna befinner sig i ett nedsläckt rum.
För dokumentation behöver jag spela in denna bild. Idag har jag en gammal videokamera som fungerar, men det går inte att ställa in fokusen så bilden blir suddig.
Vad rekommenderar ni för kamera till detta? Pris max 10 000:-
Krav:
* Minst 20 GB digital lagring, antingen intern flash hdd eller minneskort
* USB anslutning
* Autofokusering samt möjlighet till att ställa in autofokus manuellt.
* Ett fäste av något slag.
(Fråga 2. Finns det något bra bildredigeringsprogram som kan göra bilden mindre suddig om jag inte lyckas ställa in autofokuseringen, eller är det omöjligt?)