Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
vidvinkel
- Trådstartare Tweedy
- Start datum
Inget av objektiven är väsentligt bättre än ditt 18-55 och de har mindre omfång både uppåt och nedåt. Så varför dubblera? Skall du ha mer vidvinkel kan du ju kasta ett öga på Tokina 12-24. Är det bara bättre kvalitet du är ute efter så kanske Sigma 18-50/2,8 kan vara något?
feskarn
Aktiv medlem
Nja, tror nog att Tokinan är betydligt bättre skärpemässigt än 18-55:an. Den fick bra betyg när den testades i FOTO för några månader sedan.Framför allt ska den vara ganska välbyggd.
(Jag har aldrig provat den själv).
Det är nog det bästa valet bland de du räknar upp. Finns för runt 1000:- om du hittar den begagnad.
// Hampus
(Jag har aldrig provat den själv).
Det är nog det bästa valet bland de du räknar upp. Finns för runt 1000:- om du hittar den begagnad.
// Hampus
Zoso
Aktiv medlem
Tokina 19-35 är betydligt bättre än kitgluggen, det är faktiskt det mest prisvärda objektiv som finns skulle jag tro.
Jag har ägt ett själv, köpte det begagnat för 300 spänn och jag blev väldigt imponerad av dess prestanda, välbyggt är det också, ett kanon köp helt enkelt.
kent.
Jag har ägt ett själv, köpte det begagnat för 300 spänn och jag blev väldigt imponerad av dess prestanda, välbyggt är det också, ett kanon köp helt enkelt.
kent.