Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vilken kamera föredrar ni?
- Trådstartare badanaken
- Start datum
DavidSidén
Aktiv medlem
Jag skulle välja Panasonic DMC LX-3 mest på grund av lite extra vidvinkel. Fast det ska ju sägas att det är ett svårt val. Canons G10 känns både rejälare och har högre upplösning (sedan kan det ju diskuteras om 14mp har någon större betydelse på en kompakt).
David
David
MattiasL
Aktiv medlem
Jag har valt LX3 framför G9.
Mina erfarentheter är klart positiva. Objektivets brännvidd passar mig utmärkt, och håller dessutom grymt hög klass. Den är inte alls så brusfri som det kan låta hos bl a cyberphoto, men inte dålig för att vara en kompakt.
Ergonomiskt tror jag dock att G10an ligger i en högre klass (det gör iallafall G7an). LX3an är lite för liten i förhållande till den stora skärmen, så det finns inte så mycket att lägga fingrarna på. Tycker jag.
Vad gäller snabbheten så är det väl ibland lite segt med fokus och sånt, men det blir ingen väntan under råfilsskrivandet, så jag känner mig sällan hindrad i fotograferandet.
Sen jag köpte LX3an har jag knappt rört systemkameran annat än för uppdrag.
Mina erfarentheter är klart positiva. Objektivets brännvidd passar mig utmärkt, och håller dessutom grymt hög klass. Den är inte alls så brusfri som det kan låta hos bl a cyberphoto, men inte dålig för att vara en kompakt.
Ergonomiskt tror jag dock att G10an ligger i en högre klass (det gör iallafall G7an). LX3an är lite för liten i förhållande till den stora skärmen, så det finns inte så mycket att lägga fingrarna på. Tycker jag.
Vad gäller snabbheten så är det väl ibland lite segt med fokus och sånt, men det blir ingen väntan under råfilsskrivandet, så jag känner mig sällan hindrad i fotograferandet.
badanaken
Medlem
Jag är ute efter att komma bort från tekniken och vila på känslan istället. så jag antar att jag lär gå samma väg som dig.
fast tycker LX3an verkar lite klen ibland. är lite oaktsam om grejerna. så det är väl alltid så att man får priritera för jag förstår att m¨nga tycker LX3an är en bättre kamera.
men jag är fortfarande kluven och ambivalent...