Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vilken kamera skall jag köpa?
- Trådstartare Arleklint
- Start datum
T-Max 400
Aktiv medlem
Ska du ha högre upplösning än 6mp på en dslr snackar vi om antingen Canon 20D eller ganska stora summor.
Tycker själv bättre om Nikon D70 än D100, men tycker bättre om Canons digitalkameror än Nikons...
Berätta mer om dina krav och vad du ska använda den till. Sitter du på gamla objektiv eller inte etc.
Mvh
Tycker själv bättre om Nikon D70 än D100, men tycker bättre om Canons digitalkameror än Nikons...
Berätta mer om dina krav och vad du ska använda den till. Sitter du på gamla objektiv eller inte etc.
Mvh
lillaborkrigel
Aktiv medlem
Arleklint skrev:
Hej, Jag heter Janne!
Jag har fotat lite digitalt med Nikon D100. Jag tänker nu att jag vill uppgradera mig till en snabbare kamrera med bättre AF och med högre upplösning.
Vad bör jag köpa?
Räcker det inte med D2x som ligger i kameraväskan?
//Micke
lillaborkrigel
Aktiv medlem
Arleklint skrev:
schhyy!![]()
Opps....
T-Max 400
Aktiv medlem
Arleklint skrev:
Kodak Pro SLR då?
Canon 20D med 8 MP blir väl inte mycket till högre upplösning.
Du klarar dig nog oftast med Kodak:en till natur och studiobilderna ja. Det är väl som sagt främst en studiokamera med begränsanden i iso hastighet och kamerahastighet. Största pluset är fullformatet, som jag ser det.
Lite begränsande för MIN del och ett ganska högt pris.
Har själv kört Nikon i småbild, men nu när jag köper digitalt byter jag till Canons system.
(-Tycker de gör bättre digitalaprodukter som har bättre bildkvalité + att de inte sagt att de ska hålla sig på aps-c formatet. En digital Eos med x1.3 crop passar bra till en EF 16-35)
Mamiyas nya 22mp?
Har du testat något annat än D100:an, en bekant har den och jag tycker rätt illa om hur den jobbar...
Mvh
T-Max 400
Aktiv medlem
Arleklint skrev:
Jag är helnöjd med D100! En mycket trevlig kamera.
Vaddå högt pris på Kodak, den är ju billigare än D2X och Canons fullstora sensorer. Hur menar du?
För vad man får för pengarna menar jag. Iso 400 max om jag inte missminner mig (vilket jag mycket väl kan göra).
Arleklint
Aktiv medlem
T-Max 400 skrev:
För vad man får för pengarna menar jag. Iso 400 max om jag inte missminner mig (vilket jag mycket väl kan göra).
Men du får ISO 6, det presterar ingen annan DSLR vad jag vet!
T-Max 400
Aktiv medlem
Jag hade ju sneglat på Eos 1ds Mark 2 för egen del, mycket imponerad på iso 3200 bilderna jag sett. Det är där uppe jag kommer jobba.
Annars så verkar ju Mamiya´s 22mp hus intressant för dem som inte behöver hög iso.
Sitter du med en kanin i hatten och tänker på någon speciell kamera? ;-)
Annars så verkar ju Mamiya´s 22mp hus intressant för dem som inte behöver hög iso.
Sitter du med en kanin i hatten och tänker på någon speciell kamera? ;-)
Arleklint
Aktiv medlem
Du tyckte Kodaken låg högt i pris med 45.000:-. Var ligger 1Ds Mk II ? Båda har fullsensor. Sensorstorleken är det som normalt styr priset på DSLR.
Mellanformat funkar inte för mitt foto.
Höga ISO använder jag nästan aldrig, men gillar kodakens ISO 6. D2X ISO100-800 känns oxå smakfullt
Att byte till Canon känns oaktuellt med de gluggar jag har om du kollar min kameraväska
Mellanformat funkar inte för mitt foto.
Höga ISO använder jag nästan aldrig, men gillar kodakens ISO 6. D2X ISO100-800 känns oxå smakfullt
Att byte till Canon känns oaktuellt med de gluggar jag har om du kollar min kameraväska