Pastamange
Aktiv medlem
Jag har lite problem att bestämma mig för vilken "målvitpunkt" jag skall använda när jag kalibrerar min skärm. Jag inser ju att när det gäller bilder som skall gå i tryck så är det "D50" som gäller, men jag har ju även en photostream på Flickr där jag lägger upp många av mina bilder... och i ärlighetens namn så har jag nog inte riktigt tänkt på att de flesta som tittat på bilderna där har en mer standard inställning med en kallare vitpunkt.. Samtidigt så visar jag ibland min Flickr-sida för reklamföretag vilka kanske med större sannolikhet kör med den gulare "D50" på sina skärmar.. skulle jag då t.ex. göra i ordning en svartvit bild med gulton - och anpassa den efter en "kall standard-inställning" så kommer ju den bilden se ruskigt gul ut för de som använder D50..
Antar att svaret är att man måste bestämma sig för vem photostreamen skall rikta sig till främst.. Men hur tänker ni i sådana här lägen?
Antar att svaret är att man måste bestämma sig för vem photostreamen skall rikta sig till främst.. Men hur tänker ni i sådana här lägen?