Annons

Vilken ska jag välja?

Produkter
(logga in för att koppla)

Nihleen

Medlem
Hej. Är en glad amatör som är på jakt efter sin första kamera.
Har letat runt lite bland annonserna på digitalkameror.

Ni som vet något om digitalkameror får gärna ge förslag och göra jämförelser mellan olika modeller.
Den kameran jag tittat på mest är Minolta DiMAGE 7i
(exempel: http://www2.blocket.se/view/2039673.htm?l=0&c=1&city=0 )
Har lagt mig på prisklassen runt 4000-5000:-

Mvh
"Förvirrad i annonsdjungeln"

Annonsen ser onekligen intressant ut, jag tycker att du ska slå till!

Jag använder 7i & har svårt för att se att du för 4500 kan hitta nåt som matchar utrustningen i annonsen, det enda du behöver komplettera med är ett större minneskort samt åtminstone en batteriuppsättning till.

Larsa

Tack för svaren.
Får man fråga vad ni har era kameror till? semesterfoton eller mer avancerat?
Någon funktion som saknas på 7i som en amatörfotograf kan tänkas behöva? Om man jämför med en vanlig systemkamera menar jag.
Mvh
Johan

Nihleen skrev:
Tack för svaren.
Får man fråga vad ni har era kameror till? semesterfoton eller mer avancerat?
För egen del så är det både och, fotar mycket natur men även människor. Har även sysslat med bröllopsfoto i sommar (uppdrag).

Nihleen skrev:
Någon funktion som saknas på 7i som en amatörfotograf kan tänkas behöva? Om man jämför med en vanlig systemkamera menar jag.
Ingen direkt funktion saknas annat än systemmöjligheten, det är faktiskt så att du på 7i har fler kreativa möjligheter än på många billiga SLR-kameror, bortsett då från möjligheten till optikbyte förstås.

Den största nackdelen med den jämfört med en SLR är autofocusens hastighet samt säkerhet, skillnaden där är ganska så stor. Dessutom så får man vänja sig vid den elektroniska sökaren, kolla i en sådan i butik först så att du ser vad du får.

Jag ska tillägga att dom nackdelar jag räknat upp gäller i princip alla kameror av denna typ, jag tycker dock att du får mycket för pengarna om du inte ger mer än paketet du hänvisade till.

Larsa

ANNONS
Götaplatsens Foto