Annons

vilken storformats-skrivare?

Produkter
(logga in för att koppla)

danlindberg

Aktiv medlem
Hej,

Önskar tips på vilken storformats-skrivare jag ska titta på?

Har inte följt utvecklingen sedan jag köpte en Canon W6400 för några år sedan och nu behöver jag fullsize - 44".

Med nuvarande Canon, som också fungerat mycket bra så kanske det är naturligt att välja iPF 8000. Kostar under 60 000kr ink.moms. Är denna maskin bra? Det är uteslutande konst som produceras, 75% på canvas.

Alternativ till Canon?

Tacksam för lite tips

danlindberg skrev:
Hej,

Önskar tips på vilken storformats-skrivare jag ska titta på?

Har inte följt utvecklingen sedan jag köpte en Canon W6400 för några år sedan och nu behöver jag fullsize - 44".

Med nuvarande Canon, som också fungerat mycket bra så kanske det är naturligt att välja iPF 8000. Kostar under 60 000kr ink.moms. Är denna maskin bra? Det är uteslutande konst som produceras, 75% på canvas.

Alternativ till Canon?

Tacksam för lite tips

Jag funderar ocksa pa storformatsskrivare, och efter att ha last de senaste testerna har i USA sa verkar det som att HP's Z3100 ar det basta alternativet dar ut. Har inbyggd spektrometer for pappersprofilering.

Finns i 24" och 44" utforande, koster $4000 resp $6000.. Jag tittar sjalv pa 24" varianten.

Ok. Är den väldigt mycket bättre? Den kostar ungefär 20000kr mer än iPF 8000.

Faktorer jag uppskattar: konsekvent i färger, stabil både mekaniskt och mjukvarumässigt, ekonomi med bläckåtgång.

danlindberg skrev:
Ok. Är den väldigt mycket bättre? Den kostar ungefär 20000kr mer än iPF 8000.

Faktorer jag uppskattar: konsekvent i färger, stabil både mekaniskt och mjukvarumässigt, ekonomi med bläckåtgång.

Jag har inte testat den sjalv, an. Men alla tester jag har last sager att det ar den absolut basta storformatsskrivaren pa marknaden just nu, det ar tidningar som Shutterbug, American Photo, Outdoor photographer, osv..

ANNONS
Götaplatsens Foto