Annons

Vilken telezoom? Tokina,Tamron eller Sigma?

Produkter
(logga in för att koppla)

E.E.E

Ny medlem
Hej! Jag är ny medlem i fotosidan och nybliven fotograf sedan i julas. Hade tidigare kompaktkameror men har nu köpt en EOS 30D med 17-40-L USM extern blixt 430 EX. Nu till frågan... jag känner att jag har behov av att kunna zooma in saker och ting t ex i naturen, biltävlingar osv. Nu behöver jag förslag från er kunniga medlemmar på några schyssta telezoom objektiver. Med tanke på att frugan redan är sur på mig (18.300:- för sakerna) så ska det inte kosta för mycket. Jag hade tänkt mig någonstans kring 28-200 eller mer?

Om du skall göra frugan glad så köp en Tamron 55-200. Kostar bara en dryg tusenlapp och ger förvånansvärt bra bilder.

Till nästa jul - när hon lugnat sig lite - kan du köpa ett Canon 70-200/4 L IS.

Så har i alla fall jag gjort! :)

Mvh
Anders

PS: Tamron objektivet är testat i senast numret av engelska Digital Photographer. Det gav så fina testresultat att de trodde det var något fel i testmetoden. Deras slutsats var att det kunde konkurrerar med många objektiv i betydligt högre prisklass.

Sigmas populära 70-300 apo fås för en billig peng i dagsläget. Ca 2400:- mycket brännvidd för pengarna också. Prisvärd.

ANNONS
Götaplatsens Foto