Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilket antibrus program är bäst?

Produkter
(logga in för att koppla)

SixBySix

Aktiv medlem
Jag gillar att fotografera på höga ISO i lowlight situationer. Fungerar suveränt med Dslr. Däremot skulle det vara bra om man generellt kunde minska bruset i bilderna utan att påverka skärpan alltför mycket.
Finns det några tester av vilka program på marknaden som är bäst, t ex Neat Image, Noise Ninja mfl? Är det någon duktig användare här på fotosidan som har testat lite olika och kan ge någon kommentar?
Tacksam för alla kommentarer :)
MVH, Niclas Vestman

Jag använder Noise Ninja, det fick högsta betyg i ett test med en 10 andra program, jag läste för ett tag sedan.

Jag använder Neat Image vilket jag tycker är bra. Många rekommenderar Noise Ninja också. Båda finns som test-versioner. Enkelt för dig att ta hem och testa.

NoiseNinja har lite olika licenser, men man kan köpa licens för enklaste varianten (fristående applikation) och sen komplettera om man vill ha mer funktioner (Photoshop plugin,batch-jbb, 16-bitars (?) färg). Slutpriset blir detsamma. Om jag räknade rätt.

Ladda ned demon och testa, den gör ett rutnät på bilderna, men brusreduceringen är densamma.

Neat Image 5.0

Ny version av Neat Image! v5.0 är nästan dubbelt så snabb och har ännu bättre brusreducering =) Finns som Demo-version om ni vill testa. Gratis uppgradering från tidigare versioner dessutom!

http://www.neatimage.com

ANNONS
Götaplatsens Foto