Annons

Vilket berlebach?

Produkter
(logga in för att koppla)

siamthai

Aktiv medlem
Har köpt ett berlebach via eBay i Tyskland. Säljaren visste inte vilken modell det var och jag har kollat runt överallt på hela stativet utan att finna någon modellbeteckning. Den enda text jag kan finna är "Made in Germany by Berlebach Mulda". Hur kan man se vilken modell det är? Jag bifogar även ett foto på det, kanske någon vet vilken modell det är. Ihopfällt är det ca 51 cm och uppfällt ca 126 cm (exlusive kulled)

Bilagor

• d74e_1.jpg
    d74e_1.jpg
    38.7 KB · Visningar: 252
Senast ändrad:
Du kan annars försöka se på deras hemsida: Berlebach hemsida.

Jag kollade lite där, men kunde inte finna något med de måtten du angivit. Det som jag tycker verkar ligga närmast till är modell 7023.

\h

siamthai skrev:
Har köpt ett berlebach via eBay i Tyskland. Säljaren visste inte vilken modell det var och jag har kollat runt överallt på hela stativet utan att finna någon modellbeteckning. Den enda text jag kan finna är "Made in Germany by Berlebach Mulda". Hur kan man se vilken modell det är? Jag bifogar även ett foto på det, kanske någon vet vilken modell det är. Ihopfällt är det ca 51 cm och uppfällt ca 126 cm (exlusive kulled)
Låter suspekt. En säljare som inte vet vad han har köpt plus avsaknad av kvitto där modellbeteckning rimligtvis borde stå.

Nej då, inte alls suspekt, inte mer är att köpa begagnat på t ex Myrorna då det var via en fotoaffär i Tyskland som även säljer via eBay! Jag har själv sålt sex kameror, blixtar, fjärutlösare mm (som har jag köpt nya) utan kvitto. Allt ifrån en gammal Ikoflex från femtiotalet som jag ärvt av min far till en Minolta 5000 som jag köpte i början av nittiotalet. Dvs inget stöldgods, skulle man aldrig köpa begagnat utan att begära kvitto skulle t.o.m vissa saker aldrig kunna säljas vidare eftersom många kvitton dessvärre bleks så snabbt att de redan efter två år är oläsliga. Inte sparar jag kvitto på g:a saker och skulle jag spara dem kan jag garanterat knappast finna några kvitton som är äldre än fem år, då de ligger i flyttkartonger i garaget Måste nog vara en riktig pedant som skulle spara sådant och arkivera dem.

Måste nog gå och hjälpa till med julmaten nu :)

God Jul!

ANNONS
Götaplatsens Foto