Annons

Vill bara använda en skärm

Produkter
(logga in för att koppla)

Thirtwain

Aktiv medlem
Hej!

1. Mitt problem är följande: Jag har en skärm kopplad till min laptop. När jag jobbar stationärt vill jag bara använda den fristående skärmen, dvs inte laptopens skärm. Hur göra? Jag letar i skärminställningar i kontrollpanelen utan att hitta någon lösning.Jag använder Windows XP Professional.

2. Ska sedan kalibrera min skärm med Gretag Machbeth. Vill minnas att man ska stänga av någon gammainställning i operativsystemet eller liknande om man kalibrerar med extern apparatur. Känns det bekant och i så fall hur gör man?

Tack på förhand!

Staffan

Hej!

1. Mitt problem är följande: Jag har en skärm kopplad till min laptop. När jag jobbar stationärt vill jag bara använda den fristående skärmen, dvs inte laptopens skärm. Hur göra? Jag letar i skärminställningar i kontrollpanelen utan att hitta någon lösning.Jag använder Windows XP Professional.

2. Ska sedan kalibrera min skärm med Gretag Machbeth. Vill minnas att man ska stänga av någon gammainställning i operativsystemet eller liknande om man kalibrerar med extern apparatur. Känns det bekant och i så fall hur gör man?

Tack på förhand!

Staffan

Testa högerklicka på skrivbordet och välj grafikinställningar om något sådant finns, annars använd FN + F8/F11/F6 eller vad det nu kan vara. Det är iaf en skärm på knappen :)

Om PS installerat "adobe gamma" så brukar det finnas en shortcut/genväg i "auto start" mappen. Jag har bytt till Mac så jag kan just nu inte kolla exakt vad mappen heter, men du hittar den säkert. Ta bort genvägen till adobe gamma och starta om datorn.

Tack för hjälpen!Hittar dock inte mappen trots febrilt sökande. Jag lägger ut frågan i PS-forumet där den ju egentligen hör hemma.

/Staffan

Fick just reda på att Adobe gamma inte finns med från och med CS3. Eftersom jag använder den versionen behöver jag inte bekymra mig om detta.

/Staffan

ANNONS
Götaplatsens Foto