Annons

Vill sälja min utrustning men vet inte vad det är värt.

Produkter
(logga in för att koppla)

Dajo

Aktiv medlem
Jag har en utrustning som jag förlorat intresset för.

kamerahuset är gammalt nu men objektiven bör ju stå sig.
Jag har ingen aning om priser numera och vill gärna ha tips om var begagnatpriserna ligger.

Allt är i grymt bra skick och kartonger ska finnas.

Nikon D700 kamerahus

Nikkor afs VR 70-200 ED
Nikkor afs 24-70 ED
Nikkor AF 18-35 ED
Sigma DG Macro 105 EX

Speedlight SB-800
Speedlight SB400
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem
Du har fått det bästa rådet att kolla på avslutade auktioner på Tradera. Om jag skulle gå på det nedre spannet av priser på blocket (få utbudet är stort och man inte vet vad grejerna faktiskt såldes på på blocket är det ju ingen idé att kolla de dyraste då de sannolikt såldes billigare eller inte såldes om de begärt mycket):

Nikon D700 kamerahus 3000kr

Nikkor afs VR 70-200 ED version ett(?) 5500-6500kr
Nikkor afs 24-70 ED 5500kr
Nikkor AF 18-35 ED om ej AF-S versionen ligger den äldre på ca 1500kr
Sigma DG Macro 105 EX versionen före OS ca 1500kr

Speedlight SB-800 500kr
Speedlight SB400 300kr (gissar ser få ute)
 

Ventures

Aktiv medlem
Skulle nog dubblera priset för sb800 i fint skick. Dvs 1000 kr.
Annars verkar priserna här ovan i nederkant men rimliga om delarna säljs var för sig.
 

Ventures

Aktiv medlem
Jag köpte en fin SB-800 för 860 kr för tre år sen på Tradera.
Säljer du den för 860? 😉
Nu har jag redan tre stycken, köpta för mellan 1000 och 1200 kr för några år sedan, så jag behöver inte fler. Fortfarande en av Nikons bästa blixtar in my humble opinion.
Tradera är ingen absolut prismätare då slutpris beror på väder, veckodag, tid på dygnet, om många likadana objekt finns ute för tillfället osv. Mitt på dagen en solig och varm lördag när alla gör något annat är t.ex bra tid för fynd på tradera. 😀
 

MrMtb

Medlem
Jag har nyligen sålt ett hus och 2 objektiv till MPB.com och är mycket nöjd med både pris och service. Priset blev högre hos dom än vad jag begärde själv innan. Det tog nästan en månad för mig från att paketet (DHL fullvärdesförsäkrat) skickades tills jag hade pengarna på kontot, men det var i mitt fall ffa. DHLs fel som tog över två veckor på sig att frakta paketet genom Sverige. En kompis har nyss gjort samma sak och för honom tog det bara drygt en vecka att få betalt.
 
ANNONS