Joja
Aktiv medlem
Hade för några veckor sen studiopremiär med min nya Nikon D70s. Funka tämligen bra utom med avseende på vitbalansen. Ställde in vítbalansen på blixt och korrigera sen manuellt tills jag tyckte det såg bra ut på displayen. Men när jag sen förde över bilderna till datorn så såg de inte alls bra ut längre. Fick ett ordentligt rödbrunt stick och den vita bakgrunden såg inte alls vit ut. Utan fick gå in och göra en rejäl korigerning av vitbalans och färgbalans i PS.
Är de någon som har några bra tips om vitbalansinställning vid användning av studioblixtar.
Undrar varför bilderna såg så anorlunda ut på datorn jämfört med kamrans display. De har det inte gjort förrut, så jag tror inte att det är min skärm som är felkalibrerad, men säker kan jag ju inte vara.
Är de någon som har några bra tips om vitbalansinställning vid användning av studioblixtar.
Undrar varför bilderna såg så anorlunda ut på datorn jämfört med kamrans display. De har det inte gjort förrut, så jag tror inte att det är min skärm som är felkalibrerad, men säker kan jag ju inte vara.