Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

VR eller Inte

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har nyss köpt ett Nikon D60Kit. För att vara precis så står det på kartongen:

Nikon D60 18-55 II Kit
Objektivet är ett AF-S DX Zoom-Nikkor 18-55 f/3.5-5.6G ED II

När jag beställde så sa jag att jag ville ha ett VR objektiv. MEn har nu inte fått detta. Är det så stor skillnad på ett VR och ett som inte är VR??

Daniel

Har du beställt med VR så ska du få ett med VR. Banne mig!

Det med Vr kostar ca en tusenlapp mer så du ska få det du betalat för .

jo det är klart.. men frågan är om det är så stor skillnad när det nu gäller Kitobjektivet.. eller ska jag ta mellanskillnaden och lägga det på ett annat objektiv som är bättre.

Men fråga återstår.. Är det stor skillnad att fota med VR eller utan???

På så korta brännvidder spelar det inte så stor roll. Dock har den gluggen med VR fått bra kritik.

På längre gluggar tex över 200mm är det som natt och dag tycker jag. Har man stativ är det dock lite struntsamma. VR är underbart. Men dyrt.

VR gör samma nytta på korta brännvidder som på långa!
Du kan handhålla på längre tider.
VR är bra!
SR ändå bättre!

Micke.

Bildstabilisering är bra oavsett brännvidd, men nyttan är mer uppenbar med längre teleobjektiv.

Hur som helst har du ju sagt att du vill ha VR när du beställde kameran, och då borde du fått det. Jag är inte säker, men jag tror också att den stabiliserade varianten av 18-55 är optiskt bättre än den icke-stabiliserade.

ANNONS
Götaplatsens Foto