Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

VR objektiv och D100

Produkter
(logga in för att koppla)

stefano

Aktiv medlem
Hej,

för objektivet Nikon AF 80-400/4,5-5,6D VR rekommenderas man att inte använda D70, eftersom "kompatibilitetsproblem" kan uppstå. Vad dessa är vet jag ej, men min fråga är går det att köra på en D100?

Tack.

/Stefano

Senast ändrad:
Du har läst det på Cyberphoto va?

Jag frågade Nikon i Sverige; de har ingen information om att det skulle finnas några problem med vare sig D100 eller D70 och förstod inte varför Cyberphoto skriver sådär.

Jag fundrade också på 80-400:at ett tag och kollade upp därför. Har inte heller sett något om problem på DPReview. (Nu vart det iofs ett 70-200 VR istället, mest för jag ville ha snabb AF)

Jag använder 70-200 2.8 VR med D100 och det fungerar riktigt bra! Ett alternativ som du kanske vill fundera på är detta 70-200 med konverter 14 eller 20. Det är ett fantastiskt objektiv!

Joakim

Hi folks.
Jag har under en längre tid använt D70 och 80-400VR. Om detta med kompabilitetsproblemen är sant så har de glömt att berätta detta för mitt objetiv och min kamera. Det hela funkar perfekt.

Mankan

ANNONS
Götaplatsens Foto