Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

vsco

Produkter
(logga in för att koppla)

Marie_1

Aktiv medlem
har installerat appen vsco på min mobil och vad jag kan konstatera så går det inte att ta bort en bild om man inte är registrerad?

Funderingar/frågor inför ev. registrering:
Ifall man registrerar sig blir bilderna "offentliga" eller kan man hålla bilderna privat?
Eftersom det är lite pilligt och det tar en del tid att hålla på med verktygen på mobilen så undrar jag om verktygen finns även på den sidan man är registrerad?
tack på förhand, Marie
 

MrKarisma

Aktiv medlem
Bilderna blir bara offentliga om du medvetet laddar upp dem på "the grid". Som går att göra i appen. Gör du inte det så finns de bara i din telefon. :)
 

Marie_1

Aktiv medlem
Bilderna blir bara offentliga om du medvetet laddar upp dem på "the grid". Som går att göra i appen. Gör du inte det så finns de bara i din telefon. :)
Tack för svaret....
Man kan alltså vara inte lägga upp egen bildbibliotek på nätet och vara samtidigt "privat"? Jämfört tex med instagram där är det möjligt att lägga upp sådana parametrar
 

Fredrik O.

Aktiv medlem
Tack för svaret....
Man kan alltså vara registrerad / lägga upp egen bildbibliotek på nätet utan att behöva vara med i "the grid"?
Edit: Läste lite dåligt. :) … men nej. The grid är ett bildnätverk kan man säga för att endast dela bilder, inga kommentarer, likes eller andra sociala grejer, och det går inte att göra privat likt Instagram.

---

Du behöver inte skapa något konto för att dela bilderna på Facebook, Flickr, e-post eller liknande. Du kan så klart även spara ner dem från VSCO appen till ditt bildbibliotek i telefonen och använd dem som vilken bild som helst.
 

Marie_1

Aktiv medlem
Edit: Läste lite dåligt. :) … men nej. The grid är ett bildnätverk kan man säga för att endast dela bilder, inga kommentarer, likes eller andra sociala grejer, och det går inte att göra privat likt Instagram.

---

Du behöver inte skapa något konto för att dela bilderna på Facebook, Flickr, e-post eller liknande. Du kan så klart även spara ner dem från VSCO appen till ditt bildbibliotek i telefonen och använd dem som vilken bild som helst.
Tack för svaret. Eftersom jag inte har skapat konto där så vet jag inte hur det ser ut....Jag tänkte mest på att det tar tid att redigera bilder i appen som finns i mobilen och kanske att de har samma verktyg där på deras hemsida/"the grid" så att det blir enklare att hantera där men utan att behöva lägga upp bilderna så att alla ser dem?
 

MrKarisma

Aktiv medlem
Går inte redigera bilder på GRID -bara ladda upp. Nej, det går inte ladda upp bilder privat. I ditt fall innebär det att du endast kan redigera bilder i appen och spara dem i telefonen för att eventuellt senare flytta dem till datorn om du vill det.
Jag kan även tillägga att alla bilder man laddar upp på GRID är copyright-skyddade. Så det finns inget att oroa sig för.
 

Marie_1

Aktiv medlem
Går inte redigera bilder på GRID -bara ladda upp. Nej, det går inte ladda upp bilder privat. I ditt fall innebär det att du endast kan redigera bilder i appen och spara dem i telefonen för att eventuellt senare flytta dem till datorn om du vill det.
Jag kan även tillägga att alla bilder man laddar upp på GRID är copyright-skyddade. Så det finns inget att oroa sig för.
Tack för svaret. Jag fick för mig att jag läste från en annan tråd att du använder dig av enbart av vsco som ersättning till LR och Photoshop. Stämmer det? Tycker du inte att det är lite krångligt att redigera bilderna direkt i mobilen? är det obegränsat med antal bilder man kan lägga upp där?
 

MrKarisma

Aktiv medlem
Finns det någon riktig VSCO expert på fotosidan? Jag undrar varför bilderna visas så små när man går in på vsco.co i webbläsaren? Går det ställa in nåt i chrome så sajten visar bilderna större?
 

Fredrik O.

Aktiv medlem
Sorry, missade det var så gammalt.
Haha ja det var ett tag sedan. :) Tiden går så snabbt.

Nu skulle jag rekommendera nedan istället om man vill ha bra paket till Lightroom som ger lite mer än bara ett "utseende". Mastin Labs använder jag inte mycket längre men Visual Flow är riktigt bra. Båda har också bra "verktyg" i form av förinställningar för delar av bilden (tänk typ alltifrån brus och vinjett till himmel och hud) som är lätt att använda tillsammans med Lightrooms AI-maskning. Riktiga tidssparare.

 
ANNONS