Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vuoden Lehtikuva 2004 (Årest Pressbild 2004) :-)

Produkter
(logga in för att koppla)

Highweiss

Aktiv medlem
Ok, Årets Pressbild har utsetts i Finland.

http://www.vuodenlehtikuvat.fi/

Det mesta går på finska på sajten, om de e nått ni undrar över, fråga så kan jag översätta lite. Vinnarbilden är den högst upp på sidan - den är tagen under översvämmningarna i Österbotten. Enjoy.

/Andreas
 

Highweiss

Aktiv medlem
froderberg skrev:
Bra bilder, men jag tycker att svenskarna är vassare.
Jo det kan jag hålla med om. Men årets pressfotograf Jenni-Justiina Niemi är intressant. En ung tjej, det är synnerligen välkommet. Det där med mansdominans diskuterade vi ju i en annan tråd nyligen. Å andra sidan - Niemi är tillsammans med Hanna-Kaisa Hämäläinen de enda kvinnorna som fått pris. Nåjo.

Tips: Titta lite extra på Markus Jokelas bilder, han är mycket intrerssant. Har knackat på Magnums dörr och varit på prov länge redan, men blir inte antagen. Synd. Om han skulle förtjäna en plats i Magnum eller inte akn jag inte avgöra, men stundvis presterar han alldeles strålande bilder.

/Andreas
 
ANNONS