Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Wacom intuos pro och Photoshop = instabilt

Produkter
(logga in för att koppla)

pelle.bo

Aktiv medlem
Hej alla

Köpte nyligen en Wacom intuos pro men kan inte få den att fungera problemfritt med Photoshop och Windows.
Pennan beter sig mycket märkligt.
- Vid kloning så tar den inte avtryck där jag markerar utan någon helt annan stans.
- När jag ska ändra penselstorlek eller mjukhet med "alt" och tryck så dyker penselväljaren upp direkt och är i vägen.
- Verkar över lag vara dåligt synkat med Windows 10 som jag använder.

Jag har testat mycket, gjort många ändringar och googlat runt och det verkar vara utbredda besvär med Wacom över lag. Har provat att inaktivera "windows ink" och då fungerar klonstämpeln bra men då fungerar inte penselväljaren med "alt" och tryck. Har testat diverse inställningar i både Wacom och Windows. Fungerar det ena så fungerar inte det andra, det verkar vara kontentan av del hela.

Kan tycka att en penna och platta som används av väldigt många för bildbehandling borde fungera bättre.

Någon som har tips, ideer eller åsikter?

Pelle

Hej alla

Köpte nyligen en Wacom intuos pro men kan inte få den att fungera problemfritt med Photoshop och Windows.
Pennan beter sig mycket märkligt.
- Vid kloning så tar den inte avtryck där jag markerar utan någon helt annan stans.
- När jag ska ändra penselstorlek eller mjukhet med "alt" och tryck så dyker penselväljaren upp direkt och är i vägen.
- Verkar över lag vara dåligt synkat med Windows 10 som jag använder.

Jag har testat mycket, gjort många ändringar och googlat runt och det verkar vara utbredda besvär med Wacom över lag. Har provat att inaktivera "windows ink" och då fungerar klonstämpeln bra men då fungerar inte penselväljaren med "alt" och tryck. Har testat diverse inställningar i både Wacom och Windows. Fungerar det ena så fungerar inte det andra, det verkar vara kontentan av del hela.

Kan tycka att en penna och platta som används av väldigt många för bildbehandling borde fungera bättre.

Någon som har tips, ideer eller åsikter?

Pelle
Har haft liknande problem, men det löste sig med en ominstallation av mjukvaran (drivrutiner mm). Men avinstallera först "Wacom tablet" från datorn före nyinstallation av senaste drivrutinerna (som kan hämtas på Wacoms hemsida). Det hjälpte för mig, men dina problem kan ju ha andra orsaker i och för sig.

Har provat att avinstallera och installera om. Har för mig att jag sökte senaste drivrutinerna. Det hela verkar vara så svajigt. Finns hur mycket klagomål som helst om detta på nätet så det förvånar mig att ingenting görs.
För det mesta kör jag trådlöst med plattan men jag tycker att den är svajig även med sladden i.
Det lustiga är att den verkar bete sig lite olika beroende på vilka verktyg jag använder i PS och då menar jag på ett sätt som det inte är tänkt...

ANNONS
Götaplatsens Foto