Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Webbsida på CD

Produkter
(logga in för att koppla)
Det ser exakt likadant ut, förutom namnen på bildfilen och vad sidan kallas.

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=ISO-8859-1" />
<title>Svensexa</title>
</head>
<frameset rows="96,*">
<frame frameborder=0 name="index" src="index-frame.html">
<frame frameborder=0 name="slide" src="slides/DSC_3121.html">
</frameset>
</html>

Det här är helskumt. Jag får prova mer när jag köpt fler skivor. Jag har bränt en näve nu utan att få det att funka.

Albumet fungerar alltså som det ska när du har kvar filerna på datorn men inte när du brännt samma filer på en skiva?

Har du kollat att filen index-frame.html finns med på skivan?

Vad händer om du klickar på den?

Japp, index-frame-filen är med på skivan.

Om jag klickar på Index-frame filen så öppnas bara den och nedanför så är det tomt. Om jag då klickar på en bild så öppnas den i ett nytt fönster.

Och om du klickar på indexfilen öppnas bara en sida utan småbilderna? Låter jätteskumt. Som sagt det fungerar som det ska för mig så det är jättesvårt att gissa vad det kan bero på.

Du kan ju ev testa att ställa en fråga på JAlbums forum (på engelska) och se om någon där har nån idé.

Du har inte Norton på datorn? Det kan ibland ställa till det av nån anledning. Men inte alltid (jag har det själv).

Jag får det inte att fungera med JAlbum, däremot så fungerar det med sidan som gör i PS. Det jag skulle vilja ändra i det albummet är så att bilderna som visas skulle vara lite större. Går det att ställa in någonstans? Jag har letat men utan att hitta något.

ANNONS
Götaplatsens Foto