Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

WFT-E3 trådlös option för 40D

Produkter
(logga in för att koppla)

Candersson

Aktiv medlem
Någon med erfarenhet?
Är lite nyfiken på hur pass väl den här egentligen fungerar.
Det finns en del torra fakta att läsa men det är alltid intressant att höra/läsa synpunkter från användare.

Jag är också nyfiken på WFT-E3. Jag kan inte hitta någon här på Fotosidan som uppger att han/hon äger någon, men visst har väl Canon lyckats sälja årrminstone en trådlös option för EOS 40D här i Sverige?

Jag är mest nyfiken på vilka överföringsmöjligheter som funkar i praktiken. Det går ju till exempel att sätta upp WFT-E3 som en FTP-server och då antar jag att en bildredaktör skulle kunna leta runt och ladda upp några av kamerans bilder medan jag fortsätter att plåta?

Eller?

Jag antar att den funkar som wft-e2 och den är bra även om den kan vara lite omständlig. Den kan användas på flera sätt, t.ex. så att någon kan sitta på distans och kolla bilderna och ladda ner de som önskas. Jag använder oftast ftp som passar mig bäst. Lägger upp bilderna på datorn direkt, kan även länka vidare dem därifrån eller bara visa dem där (funkar som tethered).

ANNONS
Götaplatsens Foto