Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Windows 7 & Spyder 2 = Problem?

Produkter
(logga in för att koppla)

-Catherine-

Aktiv medlem
Jag har en Spyder 2 som jag med fullgott resultat i flera år använt för att kalibrera min monitor i min Win Vista-dator.

Nu har jag dock stött på problem i min nya maskin med Win 7 som OS: Datorn vill inte kännas av Spydern :(

Jag har prövat allt jag kan komma på utan att hitta lösningen på problemet: Nya drivare nedladdade (Colorvison säger att samma drivare för Vista skall funka för Win7), skiftat usb-portar, med eller utan hub, startat om...osv..osv...nu kommer jag inte på ngt mer att göra :(

Är det helt kört att kalibrera monitorn i Win7 med Spyder 2? Blir jag tvungen att hosta upp extra tusenlappar för att köpa en ny Spyder eller finns det ngn annan lösning?

Ngn som känner igen sig?

Meh....NU verkar det funka helt plötsligt, precis när jag var beredd att ge upp och deklarera mig besegrad :O

Men eftersom jag är en misstänksam jävel ( ler lite snett) så tänker jag skicka en kontrollkopia till Crimson, det vore inte skoj att skicka en hel laddning bilder bara för att få tillbaka dem från labb och inse att kalibreringen av monitorn är fullständigt åt skogen :p

Tack för att ni tog er tid att svara mig!

ANNONS