Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Working space inställningar i CS3 efter Spyder kalibrering

Produkter
(logga in för att koppla)

Dykbjörnen

Aktiv medlem
Jag har nu fixat fram fina profiler mha spyder3 programmet, men har en fråga. Blir de aktiverade automatiskt, dvs behöver jag ändra någonstans i WinXP för att det ska börja användas?

Sedan i CS3, under Edit->Color Settings, så ser jag att jag kan välja den profilen jag skapade som RGB i Working Spaces. Ska jag göra det, eller behålla Adobe RGB? Bilderna jag har uppe i CS3 ändras helt klart beroende på denna inställning. Bilderna i sig kommer via Camera Raw i Adobe RGB, och det har jag tänkt fortsätta med.

Nån som kan reda ut blir jag glad =) Har inte hittat nått vettigt varken i Syper3:ans eller CS3:ans manuall.

/Mvh Björn

Dykbjörnen skrev:
Jag har nu fixat fram fina profiler mha spyder3 programmet, men har en fråga. Blir de aktiverade automatiskt, dvs behöver jag ändra någonstans i WinXP för att det ska börja användas?

Sedan i CS3, under Edit->Color Settings, så ser jag att jag kan välja den profilen jag skapade som RGB i Working Spaces. Ska jag göra det, eller behålla Adobe RGB? Bilderna jag har uppe i CS3 ändras helt klart beroende på denna inställning. Bilderna i sig kommer via Camera Raw i Adobe RGB, och det har jag tänkt fortsätta med.

Nån som kan reda ut blir jag glad =) Har inte hittat nått vettigt varken i Syper3:ans eller CS3:ans manuall.

/Mvh Björn
Normalt aktiveras din nya skärmprofil automatiskt när du sparar den. Du kan kontrollera att rätt profil använts genom att gå in i Bildskärm i kontrollpanelen för att se att din profil finns angiven där.

I Photoshop ska du inte ändra något. Behåll Adobe RGB som din arbetsfärgrymd.

Stefan

ANNONS
Götaplatsens Foto