Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

www.rugift.com

Produkter
(logga in för att koppla)

joakimponten

Aktiv medlem
Hade tänkt att köpa ett objektiv från http://www.rugift.com/ närmarebestämt MC Jupiter-37AM till min EOS 30. Så jag undrar om någon har några erfarenheter av rugift.com (leveranser och betalning m.m.) och om objektivet (och även de andra de har på sidan)?

Jag har inga erfarenheter av vare sig rugift eller det nämnda objektivet. Däremot av att läsa specifikationerna tycker jag det verkar som att slänga pengarna i sjön. Har du en EOS 30 bör du satsa på bättre objektiv. (Klassiskt fel: person köper proffshus, har inga pengar kvar och köper en billig sigma-zoom.) Om du inte har råd med ett originalobektiv så satsa på någon av de stora pirattillverkarna, tamron, tokina, sigma eller liknande.

/Jonas

Tänk på att det är manuell nedbländning som gäller med det där objektivet på en EOS. Inför fokusering och komposition måste du blända upp på max och inför mätning och tagning blända ner. Bländaren manövreras med ringen på objektivet.

Dessutom skall EOS-mätarna vara otillförlitliga när man använder objektiv utan elektronik.

ANNONS
Götaplatsens Foto