Annons

www.technikdirekt.de?

Produkter
(logga in för att koppla)

toni

Aktiv medlem
bestämt mig för att köpa lite fotoprylar som verkar billigast på www.technikdirekt.de... nån som beställt från dom? hittade dom på pricerunner.se så det verkar väl rätt seriöst... erfarenheter?

Hur funkar det med service?

Såg att de ligger mer än 1500 under Cyberphoto på en Canon G3, och då är den nästan inom budgeten...

Va svårt det är att välja! Nu ser jag att dom också har en fuji S602 för ca 4600 (505 euro)...

Inga problem

Jag har beställt tre gånger därifrån och har inget att klaga på. Ja, en gång tog leveransen nästan 3 veckor när dom väntade på varor till sitt lager, annars har en vecka räckt.

Beställde en s602 för en månad sedan från dem. Roligt att se att de har sänkt den med 100 euro sedan dess. Annars fungerade allt bra, fick den efter en vecka.

Det enda problemet med technik enligt mig är att de inte meddelar om något är restnoterat(har precis råkat ut för det) annars verkar dom vara både service-inriktade och bra.

//Z

Har handlat två ggr av dem, fungerat kanon båda gångerna. Första gången levererades min order på 3 dagar!!!

VISA OK!

Jag handlar från både technik-direkt.de och ac-foto.de, betalar för det mesta med VISA. INGA PROBLEM.

Ta t.ex. film Fuji Reala 100, pris per rulle hemma hos min lokala handlare 9,-/st på technik-direkt 3,-/st (priser i euro inkl. moms) fast du bara köper 3 rullar och betalar frakt och omkåstnader från Tyskland så är det redan billigare.

Om du redovisar firmasignum vid beställning så tar tyskarna automatiskt bort den tyska momsen som vanligtvis ingår i priserna på nätet.

Ja kollade på 7dayshop och de var ca: 50% biligare än biligast i Sverige, men...... tyvärr så säljer de inte till Sverige än. Vem vet om intresse blir större så kanske de börjar med det.

Stor beställning eller flera små

Hej!
Jag har hört tips förut om att man inte bör göra för stora beställningar från utlandet om man vill undvika tull. Stämmer det även här?

Har någon beställt för, säg, 20 000 kr från TechnikDirekt någon gång? Hur gick det?

/Fredrik

Re: Stor beställning eller flera små

fredrik_is skrev:
Hej!
Jag har hört tips förut om att man inte bör göra för stora beställningar från utlandet om man vill undvika tull. Stämmer det även här?

Har någon beställt för, säg, 20 000 kr från TechnikDirekt någon gång? Hur gick det?

/Fredrik

För 1736:e gången!
Vid köp innom EU tillkommer ingen tull eller moms för vanliga inköp. Bara frakt.
Undantag är affärer som säljer till Sverige för stora belopp årligen, men det är undantagsfall.
Om du har företag så rekommenderar jag ett snack med revisorn ang. momsen.

redigerat: givetvis betalar du momsen i säljarens land.

Det här hittade jag på deras sida.

Shipping & Handling costs

TECHNIKdirekt.de Shipping Costs:

EUR 7,95 for normal standard delivery (Germany)
EUR 11,95 for express delivery (Germany)
EUR 17,50 for our pick up service to any EU Country
EUR 40,00 for delivery to any EU Country
EUR 25,00 for large appliances (such as TV, refrigerators ...) (Germany)
EUR 50,00 for large appliances (any EU country)

ANNONS
Götaplatsens Foto