Annons

Xp Home inga ikoner, startknapp

Produkter
(logga in för att koppla)

john23

Aktiv medlem
Hej på Er,

Både tjejens och min dator fick en XP automatisk uppd den 10:e, igår startade hennes dator om sig och min i dag.

Hennes dator startar så att "skrivbordet" med bakgrundsbilden syns men inga ikoner eller verktygsfält eller startknapp syns. Musen fungerar men inte att högerklicka samt crl+alt+del fungerar inte heller.

På min dator allt samma men crl+alt+del fungerade, körde chkdsk och nu verkar allt fungera på min dator.

Jag har ingen XP CD kvar och de jag hittat på nätet var engelska samt en icke bootbar svensk version. Laddar just nu ner ytterligare en och skall se om den fungerar för att reparera.

Ja, jag har riktiga licenser dock oem på båda datorerna och de är ett par år så inga CD kvar.

Fråga: Har ngn en XP Home Swe skiva i närheten av Gbg/Borås att låna ut?

MVH

John

Det finns en backup av din gamla cd-skiva i molnet.

Sök på "Windows XP Home Edition OEM SWE" på en piratbukt nära dig.

Vet inte om det är ok att länka direkt så jag gör inte det.

Hittade

Fick tag i en skiva men den startade inte pga blå skärm senare. Får försöka koppla in den i min andra dator och köra chkdsk via den.

John

Hoppas det funkar!

Har ungefär samma problematik med en närståendes dator, men det är vista home basic där, svårt att hitta backuper i molnet.

spara på cdskivor - det känns så 00tal på ngt sätt.

Jag prövade denna

Microsoft Diagnostics and Recovery Toolset ( MSDaRT ) ERD5-6.5

fick den tyvärr inte att boota up på min dator men skall tydligen vara bra, fungerar till XP/Vista

Kolla på bukten..

ANNONS
Götaplatsens Foto