Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Z6 eller D750 för inomhussport? (basket, innebandy o.s.v.)

Produkter
(logga in för att koppla)

Cyberknutte

Medlem
Men det är klart du ändå ska köpa en Z 6:) Det gäller bara att hitta argumenten för att den är, kanske inte livsnödvändig, men i alla fall helt oumbärlig för ett gott och harmoniskt liv:) Du är inne på rätt spår tycker jag men viktigare än ögonfokus (överhypat tycker jag) är den betydligt trevligare storleken/vikten, de fantastiska lågljusegenskaperna, de helt suveräna filmegenskaperna och, sist men inte minst, det helt makalöst skarpa objektivet 24-70 /4S som man naturligtvis köper i paket med kamerahuset. Hör av dig om köpargumenten inte räcker. Jag kan bidra med fler:)
Precis, filmfunktionerna och den skarpa normalzoomen lockar en hel del. Är inte helt supernöjd med min 24-120 som följde med d750:n, och det känns ju hål i huvudet att nu köpa ett nytt 24-70/2.8 för samma pengar som ett Z6 kit med 24-70/4S...

// Andreas
 
ANNONS