Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Zoomfråga

Produkter
(logga in för att koppla)

Mimmi313

Ny medlem
Hej!
Snälla, ge mig ett råd angående telezoomar. Jag tänkte köpa en zoom med omfånget 70/80-200/300. Vad kan ni rekommendera? Jag har en F80. Jag tar mest djur- och naturbilder och vill ha så bra skärpa som möjligt, men jag har inte obegränsat med pengar och jag är inte så stark, så det får inte vara för tungt.
 

Kodiak

Aktiv medlem
Det är ju väldigt personligt vad man värderar för ngt. Så om du skriver lite mer kanske du kan få fler tips.
Hur mycket får det kosta tex.

Mitt tips är att undvika 75 -300 G, mitt ligger bara i byrålådan. Billigt vid köp men dyrt när det inte används.

Kör på ett 70-200 2,8 tycker jag, jag är helnöjd.
Svante
 

gunte

Aktiv medlem
Eftersom frågeställaren inte verkar vara nerlusad med kosing så är hittils avlämnade svar lite utanför ämnet tycker jag..Billigast kommer du nog undan genom att kolla in nätets alla beg-butiker..i annat fall så ligger väl Sigmas telezoomar bra till i diverse prisklasser.
t.ex hos Björns foto..http://www.bjornsfotovideo.se/index2.htm
mvh/gunte..
 

Kodiak

Aktiv medlem
Vet inte var gränsen för nerlusning av pengar (jag är definitvt inte nedlusad och jag har ett) går men ett 80-200 2,8 behöver inte ruinera... Och visst tänker jag på begagnat det måste alltid finnas med om man går i köpestankar. Men där är vi också olika, en del skulle aldrig köpa ett beggat och en del skulle aldrig köpa ett nytt, sen är det vi då mitt imellan alla dessa.

Men vad säger du Mimmi313, har du satt ngn ekonomisk gräns så kanske du kan få fler konkreta tips...

Svante
 
ANNONS